Ga naar inhoud

Gedeelde map verwijderen lukt niet

douweziel

Aanbevolen berichten

Dag,

Ik probeerde onlangs een gedeelde map met 43GB aan inhoud te verwijderen. Nu is deze map helaas gedeeld, en om de een of andere reden moet ik voor elk van de 18.000 bestanden die er in zit aangeven dat ik het gedeelde bestand wil verwijderen. Kan ik deze map ook verwijderen zonder dat ik 18.000 bevestigingen hoef te geven? Rechtermuisknop -> delen met... geeft alleen de optie 'Geavanceerde instellingen voor delen', geen 'Niemand'. Via CMD en dan RMDIR of RD werkt ook niet: hij geeft een bestand aan in de directory, gevolgd door: - De map is niet leeg. En DEL werkt dus alleen voor bestanden. Bijgeleverd is een foto van CMD.

Met vriendelijke groet,

Douwe

post-19152-1417705040,6051_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u een bestand verwijderd, zal Windows u steeds om een bevestiging vragen aan de hand van een dialoogvenster. Wilt u dat niet? Lees dan deze tip.

Als u een bestand wilt verwijderen zal Windows een dialoogvenster tonen met daarin de vraag of u wel zeker bent dat u het bestand wilt verwijderen. Nu is er eigenlijk niks mis met dit ‘mechanisme’, aangezien het een extra veiligheidssysteem is dat voorkomt dat u per ongeluk bestanden verwijdert. Maar, u bent altijd zeer voorzichtig? U weet altijd goed waarmee u bezig bent? Dan hebt u die irritante melding niet nodig. Uitschakelen dan maar.

-Om dit te doen klikt u met rechts op de Prullenbak en kies voor Eigenschappen.

-Bij het dialoogvenster dat volgt, hoeft u enkel maar het vinkje te verwijderen bij: Vragen om bevestiging bij verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.