Ga naar inhoud

Harddisk recovery met een externe hardisk case


Thibault

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik zou graag mijn bestanden overzetten.

Ik heb mijn HD uit mijn oude pc gehaald, en in mijn nieuwe pc gestoken. Op de oude stond WIn xp 32bit, mijn nieuwe laptop is 64bit. Hij crasht bij het laden van windows xp. ( blauw scherm)

Nu heb ik nog een externe harde schijf liggen. Heb de behuizing ervan gedaan. Mijn oude hardde schijf in de plaats gestoken, en via de usb interface aan mijn pc aangesloten. Nu lukt dit niet om mijn HD te lezen.

Staat er op de originele HD van Western Digital ergens software zodat bij deze HD dit wel lukt ?

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dat zomaar een harde schijf van een computer in een laptop doen? Of begrijp ik datverkeerd? Je externe harde schijf moet wel bootable zijn (Windows moet kunnen starten vanaf daar). Je moet dan ook in de Bios aanzetten dat hij vanaf de "externe harde schijf" boot, die jij dus intern heb gemaakt.

Maar of dit wilt lukken, kan ik je niet 100% garanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

bedankt voor je antwoord. Sorry het gaat wel degelijk over laptop harde schijven type SATA.

Nog even om te verduidelijken: Ik heb mijn harde schijf van mijn oude laptop, waar windows xp op staat, in mijn nieuwe computer gestoken. Zou normaal perfect moeten werken. Maar het lukt me niet om op te starten. ik zie wel dat windows xp laadt maar stopt plots met laden en vervolgens krij ik een blauw scherm, dus een hardware probleem, en dit omdat ik deze HD in een 64bit laptop gestoken heb.

Nu wilde ik de deze harde schijf op een ander manier benaderen, dmv een case met usb interface van een externe hdd, de originel schijf van deze externe harde schijf heb ik er uit gedaan, ( dus deze is idd niet bootable, maar hoeft ook niet ) en in de plaats heb ik mijn bootable schijf op die USB - SATA interface aangesloten. Maar mijn computer ziet niks van USB hardware staan. Wel kwam er in het begin, "nieuwe hardware" " bestuiringsprogram installeren, blabablalba, gedaan en 100% geinstald, maar toch zag hij mijn HD niet.

Dan via de site WD zelf, een programma gedownload, die std op die harde schijven staat, maar dit programma is nog niet conform windows 7 dus dit is ook niet gelukt. ook moet ik mijn HDD registreren om de software te kunnen dowloaden, waar ik vanuit ga dat ze niet graag hebben dat andere mensen die sofware gebruiken om, miss zoals ik, een andere HD in de case te plaatsen.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even om te verduidelijken: Ik heb mijn harde schijf van mijn oude laptop, waar windows xp op staat, in mijn nieuwe computer gestoken. Zou normaal perfect moeten werken. Maar het lukt me niet om op te starten. ik zie wel dat windows xp laadt maar stopt plots met laden en vervolgens krij ik een blauw scherm, dus een hardware probleem, en dit omdat ik deze HD in een 64bit laptop gestoken heb.

Nog geen 4 maanden geleden had ik een soort zelfde probleem. Geen idee of het bij jouw werkt maar het valt te proberen. Start je computer op met Windows XP. Ga na de bios settings, en verander daar AHCI na IDE mode, of andersom. Dit werkte destijds voor mij, alleen weet ik niet van waar na waar ik gechanged had.

Wat betreft je externe hardeschijf, zal ik even verder zoeken op Google voor je. Probeer eerst even het bovenstaande.

Correct me if I'm wrong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.