Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

als ik goed begrijp is deze pc al geformateerd in drie delen namelijk c-20g d-20g e-50g en ik wil mijn c schijf defragmenteren maar is er te weinig ruimte om volledig te kunnen doen en daarom wil ik van mijn d schijf 10g overzetten naar mijn c schijf zodat ik kan defragmenteren

Geplaatst:

Hebben we het hier over een merk-PC of over een samenstelling ?...desktop of laptop ?...belangrijk om te weten is dat één van die partities geen recovery-partitie is waarmee je de PC terug naar zijn fabrieksinstellingen kan brengen.

Geplaatst:

Het is toch onzin om - als je enkel wil defragmenteren - aan de verdeling van je partities te gaan zitten knoeien. Haal gewoon een aantal bestanden over van je C-partitie naar een vrije ruimte op je D- of E-partitie en je moet weer gewoon kunnen defragmenteren. Elke andere ingreep om defragmentatie mogelijk te maken is veel te riskant en onnodig. De verplaatste bestanden kan je later terugzetten naar je C-partitie indien gewenst.

Geplaatst:

Dat is inderdaad wel handig.

Maar waarom ben je dan ooit überhaupt met de vraag gekomen om de partities aan te passen? Weet je zeker dat je defragmenteren bedoeld, en niet iets anders?

In ieder geval, ik heb je verteld hoe je de partities kan aanmaken/verdelen. De tips hierboven zijn inderdaad wel handig als je deze acties uitvoert.

Geplaatst:

@ Whatdoyouthink,

Lezen is een kunst xD

In het eerste bericht staat toch al duidelijk dat het om defragmenteren gaat !

ik ben een pc leek,ik heb deze pc gekregen waar de c schijf 20g is en mijn d schijf 20g.e schijf 50g,

ik wil c schijf gaan defragmenteren,maar er is niet genoeg ruimte. zo ik wil van de d schijf 10g overzetten naar de c schijf,hoe moet ik dat doen,bvd

Geplaatst: (aangepast)

Wat is tegenwoordig geen kunst, hè? Had het er eigenlijk, of hij wel defragmentatie bedoelde en niet iets anders. Dat hij het niet door elkaar haalt met iets anders..

Ontopic: Heb je een CD mee gekregen met de computer? Dan bedoel ik een herstel disc. Zoja dan hoef je, je geen zorgen te maken over bovenstaand bericht. Zoniet, dan zal ik wel even kijken of de recovery bij jou er überhaupt op zit en op welke schijf die staat (ik weet niet hoe je dat ziet).

aangepast door Whatdoyouthink
Geplaatst:
Je wilt dus een C:/ met 50GB een E:/ met 30GB en een D:/ met 10GB?

Verwijder eerst alle partities door middel van deze stappen:

Ga naar Start > Zoeken > Uitvoeren > Type daarin: diskmgmt.msc > Dan doe je rechtmuisknop op de D:/ en E:/ schijf en klik op je op volume verwijderen. Nu heb je een partitie met 90GB.

Vervolgens ga je naar:

Ga naar Start > Zoeken > Uitvoeren > Type daarin: diskmgmt.msc (nu ben je weer in schijfbeheer)

En kies je voor: C:/ verkleinen 10.000MB (10GB). Waardoor je nu het volgende hebt:

C:/ 80GB

D:/ 10GB

Nu wil jij ook een E:/ met 20GB

Ga naar Start > Zoeken > Uitvoeren > Type daarin: diskmgmt.msc (nu ben je weer in schijfbeheer)

En kies je voor: C:/ verkleinen 20.000MB (20GB).

Waardoor je nu het volgende hebt:

C:/ 50GB

D:/ 10GB

E:/ 20GB

Volgens jouw eerdere post had je in het totaal: 90GB

30GB + 10GB + 50GB = 90GB

Dan zou het bovenstaande moeten werken.

Succes!

Deze procedure zal niet werken omdat windows niet toelaat dat je de systeempartitie (C schijf) bewerkt terwijl windows draait.

En het is ook helemaal niet nodig.

De beste en makklijkste oplossing is wat Kape aangeeft in bericht 15 nl bestanden verplaatsen van de C schijf naar een van de andere schijven tot je voldoende ruimte hebt op te defragmenteren.

Geplaatst:

Ga naar start>zoeken>uitvoeren>type daarin:diskmgmt.msc en heb d en e partities verwijderd maar wat ik verwijderd heb gaat niet automatisch naar de c schijf, wel staat er 70gb niet toegewezen, hoe krijg deze 70 gb naar de c schijf

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.