Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo adelaar27,

Ik heb onderstaande gekopieerd van een andere site omdat dit het mijn inziens duidelijk weergeeft.

Een volume vergroten

Het is handig om verschillende partities te gebruiken voor bepaalde bestandstypen. Zo zou u een aparte partitie kunnen gebruiken voor uw muziekbestanden, films, foto's en documenten.

Maar afhankelijk van het bestandstype en de hoeveelheid bestanden die u er in wilt opslaan is het verstandig de grootte van de verschillende partities hierop af te stemmen.

Bent u achteraf niet te vreden met de grootte van een partitie dan kunt u deze vergroten.

Klik met de rechtermuisknop op het station dat u wilt vergroten en kies voor "Volume uitbreiden..."

volume_uitbreiden.png

Er wordt nu een wizard gestart die u begeleidt bij het vergroten van de partitie.

Klik op "Volgende >" om door te gaan.

wizard_volume_uitbreiden_1.png

Windows berekent nu of het mogelijk is de gewenste partitie uit te breiden.

Klik weer op "Volgende >" om door te gaan.

wizard_volume_uitbreiden_2.png

Klik op voltooien om het volume daadwerkelijk te vergroten.

wizard_volume_uitbreiden_3.png

Na korte tijd is (in dit voorbeeld) de Niet-toegewezen ruimte aan de partitie toegevoegd en de daarmee de opslagruimte vergroot.

Bron

Groet,

Mako

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

schijfbeheer:klik met rechtermuisknop op c en ik zie alleen openen--verkennen--stationletter en paden wijzigen--eigenschappen

geen volume uitbreiden en ook niet verkleinen

klik op deze computeren daarna op c met de rechtermuisknop dan zie ik openen--verkennen--zoeken daaronder repair disk--clean disk--defrag.disk--spce analysis-daar onder scannen--delen en beveiliging--formatteren--kopieren--snelkoppeling maken--naam wijzigen--eigenschappen ook hier zie geen volume uitbreiden of verkleinen

bij scijfbeheer op o met rechtermuisknop zie ik schijf converteren naar dynamische schijf--eigenschappen

ik kan niet vergroten of verkleinen

Geplaatst:

Daar is inderdaad een grote kans toe :top:. Gezien in het betreffende topic nogal geknoeid werd met de partities lijkt de suggestie van Kape me wat dat betreft nog steeds de beste:

et is toch onzin om - als je enkel wil defragmenteren - aan de verdeling van je partities te gaan zitten knoeien. Haal gewoon een aantal bestanden over van je C-partitie naar een vrije ruimte op je D- of E-partitie en je moet weer gewoon kunnen defragmenteren. Elke andere ingreep om defragmentatie mogelijk te maken is veel te riskant en onnodig. De verplaatste bestanden kan je later terugzetten naar je C-partitie indien gewenst.

Gezien de openingspost van de TS los staat van het defragmenteren wil ik graag deze 2 zaken zo veel mogelijk gescheiden houden.

Ik heb niet echt ervaring met het schijfbeheer van Windows maar gebruik zelf soms Partition Magic, al ben ik ook niet zeker dat het tot de mogelijkheden van de gratis versie behoort om partities aan te passen :dong:

Geplaatst:
Het is toch onzin om - als je enkel wil defragmenteren - aan de verdeling van je partities te gaan zitten knoeien. Haal gewoon een aantal bestanden over van je C-partitie naar een vrije ruimte op je D- of E-partitie en je moet weer gewoon kunnen defragmenteren. Elke andere ingreep om defragmentatie mogelijk te maken is veel te riskant en onnodig. De verplaatste bestanden kan je later terugzetten naar je C-partitie indien gewenst.

Update: Mako was sneller.

Heb je bovenstaande ook gelezen?

Kan je een printscreen maken van schijfbeheer en in een volgend bericht plaatsen zo kunnen we de verschillende partities in beeld krijgen.

Hoe je een afbeelding als bijlage in een volgend bericht kan plaatsen lees je hier( klik erop).

Geplaatst:

Topics zijn ondertussen samengevoegd...wijzigen van de C-partitie in XP: enkel via software (handleiding) !

Back to basics dus, opruimen van de PC: verwijderen overtollige programma's en een poetsbeurtje met Ccleaner, dit moet zeker volstaan om de nodige schijfruimte vrij te maken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.