Ga naar inhoud

verkenner is zeer traag + waarschijnlijk gerelateerde problemen.

PaulVdB

Aanbevolen berichten

Maar niet zo erg : het verwijderen van CoolPro.exe ... ik heb de instalatie files nog...

ook blijkt de volledige root van m'n Drive Y: verwijderd te zijn. Ook niet zo erg, zolang het maar "zoden aan de dijk brengt" :-)

Maar eerst en vooral ga ik m'n CoolPro terug installeren. Ik heb het programma morgen nodig ...

Nogmaals bedankt voor Uw inzet !

aangepast door PaulVdB
extra info
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Er is iets vreemd aan de hand met je D-partitie. Blijkbaar zijn er daar twee van (althans op basis van de bestanden uit je logje). Enerzijds heb je de klassieke d:\program files\, maar ook de minder-klassieke d:\\RegClean Pro. Is dat verschil ook merkbaar op je PC ?

Tweede vraagje : heb je nog een herstelpunt van enkele dagen geleden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral nog eens bedankt, Kweezie en Kape!

Nu, het verdwijnen van die dingen is op zich geen probleem. Ik heb ondertussen mijn geliefde programma (CoolEditPro) reeds opnieuw geïnstaleerd en het werkt naar alle tevredenheid. De overige spullen waren niet echt belangrijk, dus ik kan deze missen. Maar misschien is dit voorval wel een aanwijzing voor het échte probleem...

Toch raar dat wanneer ik mijn programma opnieuw installeerde het vroeg of ik het bestaande programma (op de verdwenen locatie) wou overschrijven ??? Dit wil waarschijnlijk zeggen dat de betreffende sleutels in het register niet verwijderd werden ...? Of dat de betreffende directory op één of andere mannier onzichtbaar werd. Doch ook : de snelkoppeling naar het (verwijderde) programma werkte niet meer en het originele icoon was verdwenen. Na een nieuwe boot was het icoon er echter weer wél ...? Maar de snelkoppeling werkte nog steeds niet. Nu, zoals ik reeds zei : dit is op zich geen probleem vermits ik programma reeds opnieuw installeerde, met een nieuwe snelkoppeling op de taakbalk maakte die werkt.

Ook nog een (nieuw) rarigheidje : toen ik in outlook op een link klikte (deze naar dit forum), moest ik weer opgeven welk programma ik wilde gebruiken om links te openen. Ook zich geen probleem natuurlijk...:-)

Ondertussen heb ik ook een "workaround" gevonden om snel van de ene naar de andere directory over te schakelen (bij load of save bijvoorbeeld) Wanneer ik "c:" of "d:" of een andere directory in de file-name-box typ, ben ik onmiddellijk in de directory die ik nodig heb. Vandaar kan ik zonder probleem in deze directory browsen. Dus ik ben vrijwel zeker dat de directory/file strukturen niet op één of andere mannier beschadigd zijn. Enkel wanneer ik browse naar "Deze Computer" zit ik "in de patatten" :)

Misschien nog een tip : Ik heb de indruk dat het wat langer duurt wanneer ik op een file (met bekende extensie) klik om het bijbehorende programma te openen.

Toch nogmaals een wreed hard "DankU" voor de inspanningen de je voor mij levert. Zoals je waarschijnlijk al merkte ben ik niet iemand die voortdurend het laatste en het nieuwste wil en/of iemand die niets anders doet dan specs van mijn computer probeer te verbeteren, maar iemand die GEBRUIK MAAKT van de wondere computerwereld.

Eén lesje heb ik ondertussen al wel geleerd : op mijn volgende computer zal ik RUIM voldoende plaats voorzien om restore punten op te slaan ...;-)

Indien je op één of andere mannier meer info wil : aarzel niet om mij te contacteren, maar tevens hoop ik ook dat mijn probleem je niet weerhoudt om wat van het (tijdelijke) goede weer te genieten !

Kape : ik zal even nakijken. (dank U !)

aangepast door PaulVdB
+ Kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape : Jammer genoeg heb ik slechts 1 herstelpunt (dat dagelijks overschreven wordt) omdat ik toe ik deze computer voor het eerst installeerde slechts 10GB aan de C partitie heb toegewezen. Ik ging uit van het idee dat ik al (wel : zoveel mogelijk) mijn programma's op de D partitie wil zetten, en alzo de C: partitie "vrij te houden" voor het OS. Jammer genoeg zijn er verschillende zaken die alléén maar op C willen/kunnen ... mijn swapfile en "mijn documenten" staan wél elk op een andere partitie...

PS : is er misschien een mannier om herstelpunten op een andere locatie te saven ? Of een backup te maken van herstelpunten ? M.a.w. :Welke file is het herstelpunt en waar bevindt het zich ?

aangepast door PaulVdB
zie PS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape :

Euh .. ja, maar dit is overschreven toen ik de computer zonet weer opstartte... (tenzij combofix een ànder herstelpunt maakte...) :dong:

Vanwege plaatsgebrek op C: heb ik slechts 1 herstelpunt. namelijk datgene dat gemaakt wordt telkens ik de comuter opstart.

Moest ik nu weten hoe dat herstelpunt heet, kon ik het telkens na een opstart/reboot copiëren naar een andere locatie... (met een klein .bat filetje bij de opstart items is dit zò gefixt ...)

Ik zou ook C: en D: en E: kunnen samenvoegen, om meer ruimte op C: te krijgen, maar alhoewel ik ooit al wel eens partities (zonder problemen) heb samengevoegd, vind dit ik dit samenvoegen toch een riskante onderneming als C: hierin betrokken wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu, Lang geleden heb ik eens hetzelfde probleem gehad (traag openen van "Deze Computer") en ik vermoed dat ik het toen met dit .reg filetje heb kunnen oplossen (niet zeker!), maar ik durf dit nu niet uitvoeren uit schrik nog meer in de knoei te geraken...

wat denken jullie hier van : (het heet "xp_exe_fix.reg")

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]

@="exefile"

"Content Type"="application/x-msdownload"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe\PersistentHandler]

@="{098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile]

@="Application"

"EditFlags"=hex:38,07,00,00

"TileInfo"="prop:FileDescription;Company;FileVersion"

"InfoTip"="prop:FileDescription;Company;FileVersion;Create;Size"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\DefaultIcon]

@="%1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open]

"EditFlags"=hex:00,00,00,00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]

@="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\runas]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\runas\command]

@="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\DropHandler]

@="{86C86720-42A0-1069-A2E8-08002B30309D}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\PEAnalyser]

@="{09A63660-16F9-11d0-B1DF-004F56001CA7}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\PifProps]

@="{86F19A00-42A0-1069-A2E9-08002B30309D}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\ShimLayer Property Page]

@="{513D916F-2A8E-4F51-AEAB-0CBC76FB1AF8}"

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.