Ga naar inhoud

verkenner is zeer traag + waarschijnlijk gerelateerde problemen.

PaulVdB

Aanbevolen berichten

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat "xp_exe_fix.reg" bestandje dient om het register te fixen indien je problemen hebt om exe bestanden te openen/op te starten.

Je kan het proberen, je weet nooit of het helpt.

Ik zou ook C: en D: en E: kunnen samenvoegen, om meer ruimte op C: te krijgen, maar alhoewel ik ooit al wel eens partities (zonder problemen) heb samengevoegd, vind dit ik dit samenvoegen toch een riskante onderneming als C: hierin betrokken wordt.

Hiervoor heb je een extern programma nodig want met XP kan je geen bewerkingen uitvoeren aan de C schijf.

Probeer ook eens het volgende.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals thanks, Kweezie !

Ik heb gedaan wat je me vroeg. Kreeg een venstertje dat zei "Windows Bestandsbeveiliging" Wanner het balkje volledig was, verdween dit venster. 'k Heb dan het regeltje ingetikt om de txt file op m'n bureaublad te krijgen, maar "Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden" dus ook. geen txt filetje op m'n bureaublad te bespeuren.

Heb het regeltje gecopied and paste in "START > Uitvoeren" : ik zie een zwart venster opflitsen, maar weer niks ...

Heb dan met "Zoeken" naar "CBS*.*" en "*.log" (op C:) gezocht, doch eveneens niks te vinden ... (heb uiteraard zoeken naar verborgen bestanden en systeembestanden aangevinkt...)

Tja ... ???

aangepast door PaulVdB
typo's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Probeer het eens met deze instructie.

findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt"

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Normaal staat het logbestand op deze lokatie c:\windows\logs\cbs\cbs.log als de scan correct werd uitgevoerd.

Als je echt geen cbs.log kan vinden, voer dan de scan procedure nogmaals uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie, Ik sta verbaasd van Uw volharding ! THANKS !!!

Wat heb ik gedaan :

• regeltje met de dubbele / ingetikt : niks gevonden.
  • regeltje met enkel / ingetikt : niks gevonden
  • sfc /scannow nog eens gedaan. Ditmaal werd mij gevragd om de WINXP CD in te voeren.
    Na een 100 -tal maal "opnieuw" klikken was het balkje eindelijk vol. (telkens activiteit op CD en HD gezien)
  • regeltje met dubbele / ingetikt : niks op m'n Desktop
  • gaan kijken in C:/windows/Logs : enkel een oud directory + filetje van Paragon. Verwijderd. Directory laten open staan.
  • nieuwe scan : opvallend minder keren "opnieuw" moeten klikken... balkje vol : niks in /Logs
  • terug nieuwe scan : niks meer "opnieuw" klikken : balkje vol zonder verdere vragen. /Logs nog altijd leeg
  • Gecheckt configuratiescherm/gebruikers in of ik wel "beheerder" was. > JA
  • toch nieuwe account gemaakt : "admin", rechten als beheerder toegekend
  • reboot als "admin"
  • sfc /scan : weer vele malen "opnieuw" moeten klikken. Doch /Log nog steeds leeg.
  • Met CMD naar /Log gegaan : Leeg
  • WindowsXP-CD gechecked met verkenner : blijkt OK
  • Nogmaals sfc scannow : nog steeds geen CBS directory (+ CBS file)

en dit alles met ZoneAlarm UITGESCHAKELD (om te vermijden dat Z.A. verbiedt om op "gevoelige" plekken te schrijven. Ook ondertussen eens een simpel txt filetje naar /Logs geschreven : LUKT. Uiteraard terug verwijderd.

Toch raar dat sfc niet naar /Logs wil? kan? schrijven. Ik had de indruk dat er toch heel wat gecopieerd werd van de windows CD, maar enig resultaat blijft uit. (trage "Deze computer")

Ook gisteren eens geprobeerd om een programma terug installeren (Ulead PhotoImpact 10) > een oud (weliswaar gekraakt :cool: ) grafisch programma : na opstart steeds de melding "Server bezet, het andere programma ......." Wanneer ik dan explorer.exe in taakbeheer uitschakel laadt het programma wél verder... ??? Vòòr de explorer problemen werkte dit programma zonder meer. Dit is misschien een hint ? Oh ja : uiteraard eerst het oude PhotoImpact programma met REVO uninstaller volledig verwijderd en dàn terug geinstalleerd ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgaande op bovenstaande informatie, kunnen we wel besluiten dat het scannow proces goed heeft gewerkt en dat nu alle systeembestanden OK zijn.

Misschien dat de logboeken ons iets wijzer kunnen maken.

Doe de nodige acties zodat je de "server bezet" foutmelding krijgt en klik deze dan weg.

Voer dan onderstaande uit.

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.

Klik in de linkerkolom op systeem.

Klik bovenaan in het menu op beeld en kies voor filter.

Vink alles uit behalve waarschuwing en fout

Stel onderaan de datumfilter in op datum van vandaag en klik op OK.

Klik bovenaan in het menu op actie en kies voor lijst exporteren.

Geef het bestand de naam systemlog en sla het op.

Onder mijn documenten staat nu het bestand systemlog.txt

Doe nu hetzelfde voor applicaties (toepassingen) en noem het bestand applicationlog.

Voeg nu deze bestanden toe als bijlage aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of onderstaande procedure iets verandert.

Log aan onder een account met administratorrechten.

Ga naar start - uitvoeren, typ regedit en druk enter.

Zoek de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control

Zoek dan in de rechterkolom naar ServicesPipeTimeout

Indien gevonden, dubbelklik er op en verdubbel de waarde die er staat.

Indien niet gevonden, maak je deze sleutel nieuw aan als DWORD en geef de waarde 60000

Sluit de registereditor, herstart de pc en kijk of je de fout "server bezet" nog krijgt.

Als de fout nog steeds optreedt, kan je de ingegeven waarde nogmaals verdubbelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sleutel niet gevonden.

Nieuwe sleutel aangemaakt

Als ik het programma opstart krijg ik de melding :

DLL Loading problem

or

Debugger detected

or

Integrity violated

Ben niet zeker of ik de sleutel op de juiste mannier heb aangemaakt. Ik zou je een screendump sturen, maar het is nu net DIT programma dat ik gebruik om screendumps te maken ...

Deze sleutel terug verwijderd, maar het programma blijft dezelfde boodschap geven.

Ik zal eens herstarten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.