Ga naar inhoud

verkenner is zeer traag + waarschijnlijk gerelateerde problemen.

PaulVdB

Aanbevolen berichten

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Thanks, Kweezie ! Het screendump-programmaatje werkt naar behoren !

Maar het aanpassen van het register (invoeren van de regel ServicesPipeTimeout) heeft géén zoden aan de dijk gebracht ... Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding, maar wat belangrijker is : het probleem met de trage "deze computer" is eveneens niet opgelost.

Enkele bijkomende opmerkingen :

Verleden week was plotseling mijn video stuurprogramma verdwenen of corrupt geraakt. Ik heb U dit niet gemeld omdat na het opnieuw installeren van de video drivers m'n scherm(en) terug normaal werkten. Dan zaterdagmorgen bleek mijn audio niet meer te werken. Na herinstaleren van de audiodrivers weer alle audio OK. Zaterdagavond wou ik TV wou kijken (via m'n Hauppauge kaart) bleek deze ook niet meer te werken. Dit is nog steeds niet opgelost. Het instaleren van deze kaart is niet zo simpel. De kaart moet er eerst terug uit, dan het programma "WinTV_Driver.EXE" runnen, dan kaart erin en opstarten. Volgens de handleiding moet de computer dan "nieuwe hardware" vinden, en dan kan het programma via deze weg geïnstalleerd worden. Doch géén "nieuwe hardware" bij het opstarten... De (primaire) driver kon (zogezegd) ook niet gevonden worden bij installeren via controlpanel>hardware alhoewel er tòch files op m'n HD geschreven werden. Ik heb de indruk dat de software wél op m'n HD geschreven wordt, maar dat er in het register iets NIET wordt aangepast...

Nog een "probleem" : Wanneer ik een file wil verwijderen door op de DELETE toets te drukken, "hangt" m'n hele systeem. Ik kan nog wel verder werken met het programma waarmee ik bezig was, maar alle comando's ivm "verkennen" doen niks meer. De verkenner stoppen en terug opstarten in taakbeheer is de enige manier om me uit deze situatie te helpen.

Nu, maakt U zich niet druk over m'n TV ... *s* daarvoor zal ik wel contact opnemen met Haupauge. Ik vermeld dit alleen omdat het U misschien kan helpen om mijn "basisprobleem" beter te begrijpen. Ook het programma met "server is bezet" melding is geen prioriteit. Ik heb een vaag vermoeden dat dit alles zal opgelost zijn wanneer het "Deze Computer"-probleem van de baan is.

Oh ja ... 'k heb ondertussen ook nog eens gescanned naar virussen e.d. maar nog steeds niks kwaadaardig gevonden...

PS. heb ik U in déze post al bedankt voor Uw inspanningen ?

indien neen : BEDANKT !

indien ja : NOGMAALS bedankt !post-37008-1417705058,0002_thumb.jpg

post-37008-1417705057,9781_thumb.jpg

aangepast door PaulVdB
aanpassing in tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, kweezie... Ik heb de Windows XP CD. Ik zie er echter tegenop om te herinstalleren. Binnen enkele maanden zal ik mijn 6 jaar oude PC toch moeten vervangen. Ik zal dan wéér alles opnieuw moeten installeren en ik weet dat dit een serieuze klus zal zijn. Ik wil dit liever géén twee keer na mekaar doen. Zoals je wellicht reeds weet ben ik een computer GEBRUIKER (vooral Audio, en ook wat video) Ik weet dat wanneer ik alles opnieuw moet installeren, ik enkele weken zoet zal zijn en ondertussen niet erg "productief" kan zijn. Ik vermoed dat er géén manier is om XP te herinstalleren zònder dat ik mijn programma's verlies en vrijwel onmiddellijk terug aan de slag kan? Ook had ik al gelezen op andere fora dat zelfs een herinstallatie van XP dit probleem soms niet oplost... Schijnbaar ontstaat dit probleem zelfs ook op vrij nieuwe computers ... Nu is het zo, dat ik nog NERGENS een oplossing gevonden heb. Dus ik verwijt je niets, Kweezie ! Integendeel ! Ik heb zelfs de indruk dat U verder gaat dan gelijk wie... Toch kan ik niet geloven dat er geen oplossing IS ... Onlangs ontdekte ik de Group Policy van XP (te openen met gpedit.msc) Leek me vrij indrukwekkende verzameling instellingen te zijn. Zou dààr misschien iets te vinden zijn dat ons dichter bij de oplossing kan brengen ?

Anyhow ... thanx again Kweezie !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.