Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Volgens een nieuwsbericht hedenmorgen zijn er twee nieuwe dorifel malwareservers ontdekt. Er wordt aangeraden deze IP adressen te blokkeren.

Kunnen jullie mij dit stap voor stap uileggen hoe dit moet.

Vriendelijk bedankt.

Geplaatst:

In DIT artikel van Kaspersky is er inderdaad sprake van 2 ip adressen.

Of het mogelijk is om je Firewall deze te laten blokkeren, hangt volgens mij af van welke Firewall je gebruikt.

Gebruik jij de Windows Firewall of een betalende/gratis Firewall die je gedownload hebt?

Geplaatst:

Het is beter het adres rechtstreeks uit je router te blokkeren. Blokkeren uit je firewall is ook een goede optie maar mits het hier om verschillende firewalls gaat stel ik voor eenzelfde methode te hanteren.

Ga naar Start - Alle programma's - Bureau-accessoires - Opdrachtprompt

Rechtsklik en kies voor Uitvoeren als administrator

Typ ipconfig /all en druk op enter

Schrijf nu de waarde naast standaardgateway in de adresbalk van je internetbrowser

Je dient nu terecht te komen in het control panel van je router. Hier zou je ergens firewall opties moeten terug vinden (de lay-out is afhankelijk van je ISP). Blokkeer daar de adressen 184.82.107.86 en 184.82.107.87

Geplaatst:
Werkt dit hetzelfde voor domeinnamen ?

Ik vermoed dat dit ook deels afhankelijk is van je router en ISP. Ik heb zonet even gekeken en ik heb in ieder geval deze mogelijkheid (ISP: Belgeacom, router: bbox)

Geplaatst:

Dat is allemaal afhankelijk van je provider. Wie is jouw Internet Service Provider?

Bij mij ziet dit er zo uit, je zou iets gelijkaardig moeten terugvinden...

post-30057-1417705041,4891_thumb.jpg (klik om te vergroten)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.