Ga naar inhoud

Formatteren lukt niet (geen harde schijf gevonden)

timhenning

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

Ik heb onlangs een laptop overgekocht, deze kwam van aldi (medion)

nu begint deze trager te worden en wil hem eens formatteren. ik heb al veel pc's geformatteerd dus ik dacht dat dit geen probleem zou zijn.

Het probleem is namelijk dat als ik opstart via cd-rom (win xp) dat je normaal op een gegeven moment de keuze moet krijgen van welke schijven je wil leegmaken. maar de schijf en de particie van de schijf komt niet in beeld... dus volgens de laptop zit er geen harde schijf in. of heb ik dat verkeerd?

ik heb ook ergens gelezen dat je de laptop terug kan resetten naar de fabriekswaarden maar heb je daar dan geen cd voor nodig? Want dan heb ik nog een probleem, dat die cd er niet bij was toen ik hem kocht.

vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de computer van de Aldi komt, is het waarschijnlijk een Medion. Als het merk GEEN Medion is zeg dan even wat voor merk het is. Is het WEL een Medion dan kan je de onderstaande stappen uitvoeren.

Volg de onderstaande stappen.

Wat je kan proberen is bij het boot scherm op F11 te drukken. Dan open je Medion recovery programma. Je kan het even testen maar niet uitvoeren dus gewoon op cancel duwen. Als dit werkt hoef je geen recovery CD aan te maken, maar dan is dat al geïnstalleerd op je PC. Het boot scherm ziet er zo uit: Acer bootscreen

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een medion, ik was even vergeten te melden dat er op de particie die er gemaakt was van de harde schijf wel alle drivers stonden en ik dacht ook een map 'recover' deze heb ik op cd gezet...

dan is er nog een 2de probleempje, ik moet werken met een externe monitor omdat het schermpje van de laptop zelf voor 1/3 kapot is. heb hem zo gekocht :-). ik hoop dus dat de recover misschien wel werkt en alles automatisch doet...

het boot scherm ziet er ook wel anders uit.

vriendelijke groeten en bedankt voor de snelle reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een originele xp schijf maar daar werkt het niet mee omdat je dan de te formatteren schijven moet aanduiden en waar je xp moet installeren...

ik zal het proberen met de recover die ik vanop de laptop op cd heb gezet. maar ik denk dat dat iets voor later deze week gaat zijn want ik moet dadelijk weg en morgen ben ik er ook niet :-). alvast bedankt en ik houd u wel op de hoogte.

vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.