Ga naar inhoud

Boot probleem

geert67

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb eerst een probleem gehad met text enchance, dit is gelukkig opgelost maar nu heb ik een nog groter probleem gekregen, mijn desktop geeft sinds vanmorgen aan dat er een fout is, de volgende test krijg ik op mijn scherm.

windows failed to start. a recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your windows installation disc and restart your computer

2. Choose your language settings, and then click "Next"

3. Click "repair your computer"

If you do not have this disc, contact your system administrator os computermanufacturer for assistance.

File: \Boot\ BCD

Staus: 0Xc00000ba

Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data.

Ik heb dus gedaan wat de computer me voorschrijft maar zodra ik deze cd draai krijg ik weer een melding

dat er iets gedaan moet worden met CHKDSK, en hierna kan ik niets meer doen, dan blijft de computer aangeven dat er niets is.

Nu heb ik voordat dit probleem ontstond een apparaatje toegevoegd om meerdere USB aansluiting te kunnen maken, dit was van een oude computer en misschien zit daar het probleem, inmiddels heb ik dit apparaatje verwijderd maar in de boot kan ik nu niets vinden, ik hoop dat dit opgelost kan worden zonder dat er gegevens verwijderd worden want ik ben zo "slim"geweest om natuurlijk geen backups te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus gedaan wat de computer me voorschrijft maar zodra ik deze cd draai krijg ik weer een melding

dat er iets gedaan moet worden met CHKDSK, en hierna kan ik niets meer doen, dan blijft de computer aangeven dat er niets is.

Kan je hier iets duidelijker zijn?

Kan je de volledige tekst van die meldingen noteren en hier plaatsen?

Misschien kunnen we daar iets meer uit opmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de melding op het scherm stop ik de cd in de speler en druk op een toest om het programma op te starten,

Daarna komt de melding te installleren taal, indeling tijd en toestenbord ik klik hier op volgende omdat hier de juiste gegevens al staan. Daarna komt een volgende scherm met daarop vermeld Windows 7 Nu installeren, Wat u moet weten voordat u windows installeert en Uw computer herstellen daar klik ik dan dus op, dan komt de medling

RecEnv.exe - Beshadigd bestand

X het bestan of de map C:\Boot|BCD is beschadigd en onleesbaar

voer het hulpprogramm CHKDSK uit

OK

Als ik op OK klik komt de tekst te staan

Optie voor systeemherstel: RecEnv.exe - Beschadigd bestand

door een paar keer op OK te klikken komt uiteindelijk de volgende balk met daarop de tekst

Opties voor systeemherstel

Er zijn problemen met de opstartopties van de computer gevonden. Wilt u deze problemen oplossen en de

computer opbieuw opstarten?

Details weergeven

Problemen oplossen en opnieuw opstarten Nee

Zodra ik klik op Problemen oplossen en opnieuw opstarten kom ik weer terug op mijn scherm

Opties voor systeemherstel: RecEnv.exe - Beschadigd bestand

Wederom klik ik weer een paar maal op OK en dan komt de scherm

Optie voor systeemherstel

X Kan opstartopties niet opslaan

OK

Klik ik weer op OK dan komt de zelfde scherm weer terug, en zo blijft de computer nu hangen.

Hopelijk heb ik nu voldoende informatie gegeven.

Op de Cd staat de volgende tekst

Medion recovery Disc

Support op dit product wordt gegeven door Medion AG

de dvd bevat het 32-bit besturtingssysteem

Windows 7 Home premium

Partno. 2004 3016.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de opstart bestanden is beschadigd. Dit kan het gevolg zijn van een defect op de harde schijf.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik gedaan, maar naar 25% stopt het onderzoek ik zie dan dat er 97 foutmeldingen zijn er komt een verhaal te staan dat dit programma niet in een bepaalde sectie kan komen en stopt daarna met onderzoek, verschillende malen geprobeerd maar telkens stopt deze naar de melding dat er in een bepaalde sectie niet ingekeken kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vrees ik dat je harde schijf helaas naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken. :sad

Schaf je zo snel mogelijk een nieuwe harde schijf aan en als je een recente backup hebt van je ganse schijf, ben je tamelijk snel weer operationeel.

Je kan dan de kapotte schijf als 2de schijf installeren en proberen de bestanden te recupereren die nog niet gebackupt waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vrees ik dat je harde schijf helaas naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken. :sad

Schaf je zo snel mogelijk een nieuwe harde schijf aan en als je een recente backup hebt van je ganse schijf, ben je tamelijk snel weer operationeel.

Je kan dan de kapotte schijf als 2de schijf installeren en proberen de bestanden te recupereren die nog niet gebackupt waren.

of je kunt een Ubuntu opstart cd / usb maken, die opstarten, en dan alle benodigde bestanden naar een usb kopieeren.

(deed ik ook toen mijn hdd het opgaf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.