Ga naar inhoud

Ongewenst meekijken op mijn computer?

Doc46

Aanbevolen berichten

Hallo, kan iemand zonder dat ik het merk, meekijken op mijn computer wat ik allemaal doe op internet, mail, brieven typen enz?

heb windows 7 met Kaspersky internet security.

mijn laptop is draadloos verbonden met mijn cisco router.

graag jullie advies of dit kan en zo ja, hoe voorkom ik dit in het vervolg.

BVD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de router is beveiligd dan is de kans klein.

Maar er kan wel een virus binnenkomen door een domme fout van u of via de website.

Zo'n een virus kan bijvoorbeeld veel weten wat je doet inclusief toetsen lezen.

Dus bij onbetrouwbare mails meteen weggooien.

Ook goed kijken wat de virusscanner meld en niet zomaar toelaten klikken.

Als je dat goed doet verkleind je het probleem.

Indien je twijfel kan je hier best een HTJ logje plaatsen in de gedeelte virussen van onze forum.

Dan zal een van onze expert uw log nakijken en meteen zeggen wat je moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet verontrustend bedoeld, maar als je Windows Mail gebruikt kan iemand zonder dat je het merkt wel een aantal van uw mails bekijken, maar daarvoor moet hij/zij op uw computer zitten, maar voor de rest heeft hij/zij dan ook echt totaal niks geen wachtwoorden of gebruikersnamen nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je router beveiligd is met een paswoord, moet je je daarover geen zorgen maken hoor.

Een beetje hacker kan altijd in je computer geraken om te zien wat je doet en hebt, daar kan je niets aan doen.

Gelukkig zijn die hackers dan ook totaal niet geïnteresseerd in de computer van Jan met de pet. ;-)

Tenzij je een bedrijf hebt of dergelijke.

Waar wij onze computers vooral voor moeten beveiligen is voor virussen, spyware enz.

Deze kunnen ook gegevens van jouw pc doorsturen waardoor je in de problemen geraakt.

vb: Spyware die je login gegevens van je online bankieren steelt, met alle gevolgen vandien.

Gelukkig kan je met een goede antivirus, firewall en een verstandig gebruik ook deze gevaren tot een minimum beperken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je router beveiligd is met een paswoord, moet je je daarover geen zorgen maken hoor.

Een beetje hacker kan altijd in je computer geraken om te zien wat je doet en hebt, daar kan je niets aan doen.

Gelukkig zijn die hackers dan ook totaal niet geïnteresseerd in de computer van Jan met de pet. ;-)

Tenzij je een bedrijf hebt of dergelijke.

Waar wij onze computers vooral voor moeten beveiligen is voor virussen, spyware enz.

Deze kunnen ook gegevens van jouw pc doorsturen waardoor je in de problemen geraakt.

vb: Spyware die je login gegevens van je online bankieren steelt, met alle gevolgen vandien.

Gelukkig kan je met een goede antivirus, firewall en een verstandig gebruik ook deze gevaren tot een minimum beperken.

Mijn router is zeker beveiligd met een password, dus dat is wel goed.

maar detecteert Kaspersky niet dat iemand je router of modem probeert te hacken?

En spyware moet die toch ook melding van geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Kaspersky zal zeer zeker de spyware en dergelijke tegenhouden.

Een amateur zou je router kunnen hacken, waardoor hij jouw draadloos internet connectie zal kunnen gebruiken. Meer niet.

Gelukkig gaat dat signaal niet veel verder dan tot bij je buurman.

Een echte hacker zal zonder veel moeite zich toegang verschaffen tot je pc en alle files die erop staan.

Een commercieel AV programma met firewall zal hem zeker niet stoppen.

Maar zoals ik al zei, maak je daarin geen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.