Ga naar inhoud

Partitie vergroten lukt niet (MiniTool Partition Wizard / Windows 7)

sabasNL

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik heb 3 partities gemaakt van mijn 1TB harde schijf in mijn computer (zie screenshot).

Nu heb ik al een deel unallocated gemaakt, ~50GB, en zou ik deze willen toevoegen aan mijn E: Data partitie.

Dit lukt niet. Ik heb deze unallocated van D: Program Files gehaad (die partitie via Schijfbeheer van Windows 7 zelf verkleind).

Ik heb op aanraden van meerdere fora, waaronder deze, het programma MiniTool Partition Wizard Home Edition v7.5 gedownload en geïnstalleerd, zoals te zien valt op de screenshot. Nu kan ik hier nog steeds niet toevoegen aan mijn E: Data partitie. Ik weet hoe het programma werkt (ik heb vroeger een partitie vergroot op precies deze manier, zelfde programma maar oudere versie, op een andere computer).

Het zou simpel moeten zijn nietwaar: Ik gebruik de Move/Resize Operation, sleep de balk over het grijze deel wat unallocated memory aangeeft, reboot, en mijn partitie heeft nu het aantal GB's extra dat ik eerst unallocated had. Dit werkt dus niet.

Er is geen spoed bij maar hulp zou handig zijn aangezien ik nog maar 4GB vrij over heb op E: Data, en dit is mijn partitie voor opgeslagen bestanden, documenten en mijn persoonlijke data en bibliotheken.

Ingevoegde foto lukte niet goed, dus bij deze de screenshot hier

post-36641-1417705048,462_thumb.jpg

aangepast door sabasNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.