Ga naar inhoud

Mystart Incredibar shit verwijderen: wie kan mij helpen?

Aanbevolen berichten

• Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat Firefox niet meer als standaardbrowser stond ingesteld, was een gevolg van het gebruik van Combofix. Deze gaat terug naar Internet Explorer als standaard. Maar dat is een tijdelijk probleempje. Het openstaan van Firefox kan ook niet voor problemen zorgen als je de aangegeven opdrachten uitvoert.

Nu we alle mogelijkheden - zonder resultaat - onderzocht hebben, rest er nog slechts één oplossing : het verwijderen van je huidige versie van Firefox en het downloaden van een nieuwe cleane versie. Dan zou meteen het globale probleem van MyStart/Incredibar in de browser (op alle vlakken) moeten opgelost zijn.

Ondertussen mag je ook al Combofix verwijderen en CCleaner laten scannen :

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren/Zoekopdracht/Programma’s en bestanden zoeken en typ daar: ComboFix /Uninstall

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het installeren van een nieuwe versie van Ff raak ik mijn favoriete pagina's kwijt, neem ik aan. Of is er een manier om die te redden van de ondergang? Ik heb er nogal veel, en vaak nodig voor mijn werk. Toch eerst allemaal stuk voor stuk kopiëren op laptopje of is er een handiger manier? Dank weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape, je zult het misschien niet geloven, maar toch: alle opdrachten uitgevoerd, ouwe firefox verwijderd, nieuwe firefox geïnstalleerd en daar istie weer. Mystart Incredibar. Wat nu???

Trouwens: alle bladwijzers zitten nog gewoon in de Firefox. Dat kan toch eigenlijk niet? Is dat een aanwijzing? (Ik had natuurlijk bookmark kopie gemaakt om die in de nieuwe lege firefox te importeren, dat was vreemd genoeg niet nodig).

Nu valt me nog iets op. De nieuwe firefox had vanzelf al de bladwijzers, maar toch is het wel een nieuwe versie van firefox. Deze is nl in het Engels, de vorige was Spaans. Beide hebben ze myfuckingstart.

aangepast door lexr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onvoorstelbaar :dong:

Nog één mogelijke suggestie ... en dan is het vaatje leeg (in dit geval). Typ in het zoekvak bij Start de opdracht regedit. Dan ga je naar het register van de PC. Speur daar via "zoeken" naar MyStart of Incredibar. Alle sleutels waarin je één van beiden zou vinden, mag je dan verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 regedit-bestanden gevonden, geen met mystart ed.

Zit kennelijk diep, wat die lui aanrichten. Is het een oplossing om Firefox dan maar niet meer te gebruiken? Of om Windows opnieuw te installeren?

Verder vraag ik me af wat de risico's zijn van dit virus. Komt geloof ik van onze Israelische vrienden, niet? Wie de makers van deze ellende ook zijn, wat willen zij hiermee bereiken (behalve onze warme sympathie)? Of is het simpelweg zin om te zieken?

In ieder geval hartelijk dank voor je moeite kape!

aangepast door lexr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder heb ik alleen IE, die is niet besmet met MyStart. Maar ik vraag me af of dat virus vroeger of later - of nu al sluipend - toch schade aanricht, ook al verwijder ik Ffox opnieuw. Is dat bekend? En heeft het zin om Windows opnieuw te installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.