Ga naar inhoud

Internet op laptop trager door nieuwe router

castelijns

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Vandeweek wilde ik internetten maar kon geen verbinding maken met mijn wifi netwerk. Ik heb direct de router nagekeken maar bleek overleden te zijn na een gebruikstijd van 5jaar. Het ging hier om een linkys WRT150N router.

Ik ben direct naar de computer winkel gegaan om een nieuwe te halen. Ze hadden zoveel sorten hangen zodat de keuze wat te veel van het goede was, ik wilde eigenlijk het liefst weer een linkys omdat ik daar goede ervaring mee heb gehad. Maar de verkoper zij dat hij zelf de nieuwste Belkin play max dualband 600N in gebruik had en was daar zeer tevreden over. Nu ben ik wel iemand die van zijn stampunt wil afwijken om iets nieuws te proberen.

Maar heb hem aangesloten op mijn netwerk en op de Dell laptop werkte hij direct zonder problemen. Daarna ben ik verder gegaan met het configueren van de andere laptop. Het gaat hier om een HP laptop pavillion dv9850ed, hier staat nu windows 7 64bit op. Het internet doet het wel maar via de lan aansluiting heb ik ong. 8mbs download en via wlan 22mbs. Dat in vergelijking met de Dell laptop via lan aansluiting 50mbs download en wlan 20mbs erg traag.

Ik dacht zelf eerst dat het aan me netwerkkaart lag maar heb hem bij iemand anders getest en daar werkt mijn HP laptop wel naar behoren via de lan aansluiting (62mbs).

Ik heb ook nog geprobeerd de netwerkkaart te updaten maar ik krijg geen goede versie gevonden omdat op de HP laptop eerst windows vista 32bit installatie stond en nu staat er dus windows 7 64Bit op.

Ik hoop dat iemand nog een oplossing heeft?

Is er iemand die dit probleem al eerder meegemaat heeft?

aangepast door castelijns
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.