Ga naar inhoud

Onverwachte afsluiting

Millie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met volgend probleem: als ik een 5 keer mijn laptop in standby heb gezet (door hem dicht te doen) krijg ik een blauw scherm met veel tekst op en moet de computer opnieuw opgestart worden.

Ik krijg volgende melding als de computer weer opgestart is:

Windows is hersteld van een onverwachte afsluiting.

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem;

BCCode: ce

BCP1: A0D99EA6

BCP2: 00000008

BCP3: A0D99EA6

BCP4: 0000000

OS Version: 6_0_6002

Service Pack: 2_0

Product: 768_1

Wat kan ik hieraan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo Millie,

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Heb je toevallig een kaartlezer in je laptop? Zoja, zorg dat er geen externe apparaten verbonden zijn met je laptop alvorens je deze in slaapstand plaatst.

Kan je ook eens onderstaande uitvoeren,

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Millie,

Je krijg een blauw scherm elke keer je de computer uit stand-by haalt wanneer hij dicht was?

Als dit het geval is mag je onderstaande eens proberen;

Druk Ctrl+Alt+Del en klik op Taakbeheer

Ga naar het tabblad Processen en ga op zoek naar tcrdmain.exe

Druk op proces beëindigen en bevestig indien nodig met Ja

Sluit nu je laptop, laat deze in stand-by gaan en doe hem opnieuw open. Heb je nog steeds last van een blue screen?

Let er op dat er helemaal geenexterne apparaten met de laptop zijn verbonden (geen usb sticks, geen kabels. Enkel de voedingskabel is in orde)

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het probleem zo is opgelost betwijfel ik eerlijk gezegd. Volgende keer dat je de computer helemaal opnieuw opstart zal hoogst waarschijnlijk het proces opnieuw geladen worden. Wat tot gevolg heeft dat wanneer je uit stand-by komt er opnieuw een blauw scherm zal verschijnen :dong:

Laten we voorlopig afwachten als alles goed gaat zolang het proces niet actief is. Mocht je toch plots een blauw scherm te zien krijgen, laat het dan even weten. Zo weten we ook dat we dieper moeten gaan zoeken.

Ondertussen probeer ik een methode te bedenken om het proces uit te schakelen bij starten van je computer ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.