Ga naar inhoud

Laptop miserie

Vert

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vandaag heb ik mijn laptop omwille van virus problemen moeten formateren (zonder backups).

Ik stak mijn xp cd in de driver en na de reboot en nodige bios instellingen wil hij niet booten vanaf cd... Nochtans werkt de driver correct volgens xp.. Na lang zoeken naar mogelijke problemen vind ik niks. Dus Hd eruit en in andere laptop proberen. Daar lukte het wel dus het was een hardware probleem of iets in de bios (lijkt onwaarschijnlijk) Ik heb danook xp via die andere laptop op mijn hd geinstalleerd (kan bij desktops, had het nog niet bij laptop gedaan) Alles gaat goed tot ik de hd weer in mijn laptop steek. Zet de power knop aan krijg moederbord scherm... Verander de bios instellingen (HD:1, Opt:2 enzo...) Na reboot krijg ik gewoon een zwart scherm (na het moederbord scherm gepasseerd te hebben) met vanboven een wit streepje dat eindeloos zonder vooruitgang blijft pinken... Ook na het insteken van cd kan ie nie booten..

Hij herkent de hd wel in de bios maar verder niks.

Heeft iemand een id waar het aan kan liggen en zoja wat ik er aan kan doen?

Enja ik weet het, ik hoor niet in oooozooo fragiele laptops te prutsen, maar jah spijt altijd telaat.

Mvg Simon en alvast bedankt voor de reacties!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een besturingssysteem installeren op één pc en daarna die hdd in een tweede p cinbouwen gaat niet. Xp wordt opgebouwd ifv de componenten van uw pc. andere pc = meestal andere componenten du zal dat nooit gaan.

Ik moet mij bij masters aansluiten en denken aan een kapotte cd/dvd lezer. Eventueel proberen met een externe cd lezer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de driver draait (maakt lawaai en de lampjes branden) Heb de driver omgewisselt met een andere laptop cd driver en deze werkt ook in de pc maar heb het zelfde probleem cd start niet op. Zwart scherm met pinkend wit streepje... Bios instellingen zijn correct...

Link naar reactie
Delen op andere sites

huh, ik nam net mijn hd uit de m'n laptop reboote en toen startte de boot-cd wel op... toen ik tijdens de setup m'n hd erin stak herkende gij ze niet (zoals verwacht)

Heb m'n bios instellingen dan maar weer eens gecheckt en die stonden goed.. Denk ik toch: Cd:1 hD:2 Flopy:3 en netwerk:4..

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.