Ga naar inhoud

Installatie XP onmogelijk...

swuis

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik probeer XP op een pc te installeren, De bios herkent de HD, (is een SATA van 120) maar eenmaal ik xp probeer te installeren, zegt hij geen HD te vinden.

Ik koppel er een IDE aan en probeer opnieuw, en krijg bij deze ook dezelfde foutmelding. en deze is opnieuw in de BIOS aanwezig.

Ik ben redelijk ten einde raad... Iemand een idee.

Aja, ik heb ook geprobeerd via Winternals, om de HD te verkennen, maar de HD, komt daar maar niet in te staan...

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover ik kan vinden draaien ze op de VIA VT8237R southbridge.

De drivers die je ndoig hebt voor jouw chipset (denk ik toch, het is een beetje vervelend dat PCchips momenteel geen werkende site heeft dus heb andere drivers moeten zoeken) staan in bijlage erbij.

Die moet je slipstreamen in je XP installatieCD, en dan zou de installatie wel je harde schijv moeten vinden.

WXP.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover ik kan vinden draaien ze op de VIA VT8237R southbridge.

De drivers die je ndoig hebt voor jouw chipset (denk ik toch, het is een beetje vervelend dat PCchips momenteel geen werkende site heeft dus heb andere drivers moeten zoeken) staan in bijlage erbij.

Die moet je slipstreamen in je XP installatieCD, en dan zou de installatie wel je harde schijv moeten vinden.

Ja nu ik er aan denk, die heeft wel geen sata drivers nodig indien ik er een IDE schijf op steek, en die reageert dus identiek hetzelfde... Maw, Het probleem ligt ergens anders, en niet aan de HDD, noch de SATA drivers (alé voor de IDE toch niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.