Ga naar inhoud

formulier openen maar alleen wanneer id van huidig formulier gelijk is gegevens tonen

j.snijder

Aanbevolen berichten

Ik ben bang dat we elkaar nu even niet begrijpen of dat ik het verkeerd heb uitgelegd.

Als u in mijn laatste werksel kijk ziet u bij de tab koi populatie 3 opzoekvelden staan,alle drie horen gekoppeld te zijn zodat ik kan zoeken op hoofdgroep (metallic of niet) waaronder dan een varieteit koi hoort te zitten, als de varieteit gekozen is dan hoort onder de varieteit ee subvarieteit zoals bijvoorbeel "yamabuki Ogon, een goudgele koi of Platiunum Ogon, een witgouden kou of puur wit) in de tabellen staan voor de varieteiten en subvarieteiten elk een veld waarmee de groepen en subgroepen gekoppeld zijn (staat een cijfer in)

Dus kies ik bij hoofdgroep metallic, dan is de waarde van dat veld bijvoorbeeld "1" dan moet het volgende veld mij alleen die varieteiten laten zien die horen bij de waarde "1" in de tabel varieteit. en hetzelfde geld dan bij subvarieteit die dan alleen maar van varieteit de waarde neemt en in subvarieteit alleen de de subvarieteiten laat zien waarvan in he koppelveld de waarde gelijk is.

pffft moeilijk uit te leggen hoor. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat het gezocht moet worden in de tabellen koigegevens ( velden koisoort, koivarieteit en koisubvariet ) en in de tabellen die elk van de soorten bevatten, het zou weer hetzelfde verhaal kunnen zijn als voorheen dat ik de relaties niet snap en dus weér niet goed heb staan, dat is wel erg moeilijk te begrijpen voor me met die relaties.

Opzoeken en invullen is iets anders te benaderen als koppelen van tebellen geloof ik, snap het iig niet zo goed meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik goed begrijp is het dit:

Keuzemenu = Metallic

Keuzemenu (KoiSubvariëteit) mag alleen zoals Yamabuki Ogon (type metalic Koi soorten)

Als dat zo is dan moet je in tabel een kolom bijvoegen en daar bijvoorbeeld: metalic Koi en ander naam ofwel 1 voor metalic Koi en 2 voor andere.

Dan moet ik voor u programmeren zodat zodat keuzemenu1 metalic Koi en keuzemenu2 metalic Koi true of false zetten.

Je zal ook met 2 qeury moeten werken en 2 keuzemenu

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet op dezelfde manier zoals in excel ? dat was mijn insteek om het makkelijk te houden maar dat zal dan de reden zijn dat het bij mij niet lukte, van die optie was ik namelijk uitgegaan zoals bijv. =VERT.ZOEKEN(B4;BBP!A1:B4;2;0) (maar dan in acces)

Als ik u goed begrijp moet er een extra kolom staan met referentiecellen waarin access kan bepalen tot welke varieteit een koi behoort, dat is in mijn tabellen ook het geval, als u goed kijkt ziet u daar ook aparte kolommen voor in alle 3 tabellen.

bij varieteit en subvarieteit werkt het zelfs als je in de tabel (niet in de form) op de + teken drukt dan komt er een extra tabel naar voren ( hoe leg ik het uit ) en zie je de subvarieteit, hetzelfde krijg ik niet voor elkaar bij hoofdgroep en varieteit dus IK doe iets goed fout, maar wat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze SQL wordt gebruikt:

FROM dbo_geo_postkode_lokatie1

ORDER BY dbo_geo_postkode_lokatie1.plts_naam_nen;

Tweede:

SELECT DISTINCT [dbo_geo_postkode_lokatie1].[strt_naam_nen]

FROM dbo_geo_postkode_lokatie1

WHERE ([dbo_geo_postkode_lokatie1].[plts_naam_nen]=[plaats_gekozen]);

Daar snap ik iets van (Kale SQL heb ik ooit op een cursus gehad vandaar) nu alleen nog uitvogelen hoe dat gedaan moet worden in access, daar ligt voor mij de moeilijkheid ( heb ooit in AS400 systemen gewerkt van IBM dus dat is meer kale code, ik ben wel heeeeeel veel bergeten hoor :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.