Ga naar inhoud

formulier openen maar alleen wanneer id van huidig formulier gelijk is gegevens tonen

j.snijder

Aanbevolen berichten

Oh dat is niet zo een twee drie uit te leggen maar ik heb aan de tabellen de extra velden toegevoegd en hang dez aan zodat u kunt zien welk waar bij hoort.

WerKopie werkstuk003.accdb downloaden

in alle drie tabellen is kolom 4 de kolom waar in je kan zien wat waar bij hoort als ik het goed gedaan heb.

Later kan dan met een paar simpele onderhoudsformulieren een nieuwe koisoort worden toegevoegd of gewijzigd want in de dB mag in geen geval in die keuzelijst iets gewijzigd worden dus daarvan moet ik dan (of u) nog aangeven dat er niet gewijzigd mag worden in de opmaak, dat moet trouwens bij alle opzoekvelden gebeuren maar dat doe ik dan wel tegen het eind, deze 3 echter zijn van belang dat het direct gebeurd anders raak ik mijn data kwijt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb zitten na te denken en het kan veel eenvoudiger zijn dan ik dacht.

Bij koisoort is een klein programma code geschreven.

De rest ziet je bij Query

Werk alleen in vijvergegevens_F en niet bij Koigegevens_F

In KoiVarieteit_T en KoiSubvarieteit_T heb ik een kolom bijgevoegd.

Daar moet je het aanpassen zodat je een grote lijst krijg en ook correct is want zoals ik reeds zei ken ik niks van koi

koi3.accb

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat het nog net niet goed is. U gaat in uw voorbeeld er vanuit dat de soort metallic of niet metallic is, dat is goed.

Maar dan gaat u als ik het goed zie er vanuit dat de subvarieteit ook metallic of niet metallic is maar dat is onjuist, de subvarieteit is één van de varieteiten en de varieteit is een van de hoofdsoorten ik zal even kijken of ik dat nog kan vinden in een paar oude programmas die ik ooit eens heb gehad waarin dat voorkwam tenzij u hiermee al weet wat het moet zijn dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat naspeurwerk gedaan en ik ben er uit, alleen de HIKARI koi is een metallic dus hoort bij de metallic klasse, alle anderen zijn non metallic.

Men is wel bezig de klassificatie te veranderen vanwege hernieuwde kweekeisen en inzichten maar dat komt pas later.

Nu kan ik de juiste soort klassificatie in de tabellen plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de Queries klaar maar moet alleen nog de code voor requerie van de keuzevakken hebben, kijkt u als u wilt even naar mijn poging en meldt u mij of ik goed zit ?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4UWN8UEKL3JI.accdb

Als ik het goed heb moet bij het verlaten van de hoofdsoort een requery komen voor het tweede keuzevak ? en bij het verlaten van het tweede vak een requery voor het derde vak (de subvarieteit) ?

Kunt u mij kort uitleggen wat daarvan de code zou moeten zijn ? of even kijken of u het kunt aanpassen en mij laten weten waar ik het kan vinden ?

# volgt snelcursus query maken :)

aangepast door j.snijder
Mijnbestand.nl had bestand niet ververst en ik lette niet op dus alweer de verkeerd, nu is het eindelijk de goede
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.