Ga naar inhoud

Acer Aspire M5620 & Xp ???

DuTcHaBle

Aanbevolen berichten

Hallo lezers,

Ik heb een Acer Aspire M5620 - Core 2 Quad Q6600 met 3 gb aan geheugen en 2x 500 gb hdd erin.

Standaard staat er Vista op maar ik wil er graag xp op hebben.

Als ik xp wil installeren kom ik niet verder dan het scherm waar ik mijn schijven kan kiezen voor installatie.

Als ik cd plaats laadt hij de cd en configureer hij het systeem.

Wanneer hij daarmee klaar is volgt er meteen een bluescreen met daarin: dat mijn schijf niet juist is of mogelijk virussen bevat of niet goed geformatteerd is. ( weet niet meer precies de melding ).

Weet iemand wat het zou kunnen zijn??

Heb later ook de schijf geformateerd en verwijderd en die alleen aangesloten.

Alvast bedankt groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

de CD die je hebt en waarmee je windows XP installeert bevat waarschijnlijk geen Sata - drivers voor die chipset.

Ik zou eens proberen met de sata drivers in je Windows CD te slipstreamen. Aangezien je een intel Chipset zitten hebt zou je normaal met deze drivers die ik hieronder toegevoegd heb moeten kunnen werken.

Hoe je die drivers precies moet slipstreamen in je CD (je moet er sowieso voor zorgen dat je een SP2 CD hebt, aangezien je anders geen schijven van groter dan 128 gig kan aanspreken) staat uitgelegd in deze tutorial (evenals hoe je vertrekkende van een gewone XP cd een kan maken voor service pack 2.

http://www.pc-helpforum.be/f200/harde-schijf-wordt-niet-gevonden-tijdens-windowsinstallatie-9314/#post42516

xp sata driver voor intel chipsets.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.