Ga naar inhoud

Problemen met het geheugen

Mis

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

kan iemand me raad geven bij het volgende probleem?

Volgens mijn pc heb ik geen geheugen meer vrij. Dit is hetgeen ik verkrijg.

computer-probleem.jpg

Volgens de info is de tweede schijf nog beschikbaar, maar deze wordt blijkbaar niet automatisch gebruikt en bij elke uitvoering krijg ik het bericht dat er geen geheugen meer vrij is. Aan wat kan dit liggen? Er staat echt niet veel op, dus het is eigenlijk onbegrijpelijk dat dit geheugen opgebruikt is. Graag jullie advies.

Bedankt. :ciao:

Sim

Link naar reactie
Delen op andere sites

geheugen en opslagruimte mag je niet met elkaar verwarren.

Geheugen doelen ze mee op je RAM, en daarvan heeft de doorsnee pc ergens tussen de 256 me***bte en de 4 gigabyte. Dit geheugen laat programma's toe om te werken. Harde schijf ligt met huidige pc's toch ergens tussen de 40 en de 1000 gigabyte.

In welke context krijg je juist dat er niet genoeg geheugen is? ik zie namelijk dat je nog 3.2 gigabyte vrij hebt op je harde schijf, wat voor de meeste zaken toch echt genoeg moet zijn. Zeker dat het je ram geheugen niet is waar ze op bedoelen? Hoeveel RAM heb je zitten?

(als je het niet weet, ff ctrl alt delete doen en dan in het tabblad prestaties naar Fysiek geheugen (kb) kijken en naar totaal wat er juist onder staat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, aangezien je nog 3.2 gigabyte hebt (en die foto's zullen wel zo groot niet zijn lijkt me)

Wat je zou kunnen doen is al je bestanden op je D op laten slaan, maar zie ik goed dat D: een netwerkstation is? Dan gaat het wel vrij traag gaan... Anders ga je naar start, en doe je ipv linker een rechtermuisklik op mijn documenten. Daar vraag je eigenschappen op. Daar zeg je verplaatsen, en je geeft D: aan als locatie om alles op te slaan. Hij gaat dan vragen of alles verplaatst moet worden. Bevestigen en dan ga je normaal vanaf dan alles op de D: opslaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

een netwerkstation is een schijfruimte op een andere computer of een NAS, maar ik had erover gekeken dat het onder het kopje lokale schijven stond. Zal dus wel op normale snelheid lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.