Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Schijfbeheer vind je via: Start --> klik met rechts op Computer en kies Beheren...er opent zich een nieuw scherm, hier ga je naar Opslag --> Schijfbeheer.

Geplaatst:

Ik veronderstel dat het gaat om de schijf 5 op de afbeelding.

In je eerste bericht zeg je dat het om een schijf van 1TB gaat maar volgens de afbeelding gaat het om een schijf van 3 TB.

Er zijn verschillende partities op aangemaakt die geen stationsletter hebben en die je dus ook niet kan gebruiken.

Er is ook nog 260GB niet toegewezen ruimte.

Je hebt ook al 4 primaire partities.

Best is om slechts 1 primaire partitie te hebben en de andere als logische partitie te definiëren.

Aangezien slechts 1 partitie een schijfletter heeft (I) kan je enkel die partitie gebruiken maar omdat deze in raw staat kan windows er niks mee doen.

Daarom lijkt de schijf onbruikbaar.

Probeer om de niet toegewezen ruimte toe te voegen aan de eerste partitie en geef deze een stationsletter.

Vorm de andere partities om naar een logische partitie en geef ze ook een stationsletter.

De partitie met schijfletter I staat in raw en die moet je formatteren naar ntfs.

Als dat niet lukt, verwijder je deze partitie zodat je 910 GB niet toegewezen ruimte krijgt.

Maak dan daarvan opnieuw een (logische) partitie met ntfs als bestandssysteem en geef opnieuw een schijfletter.

De bestanden die op de I partitie staan, zullen we nadien proberen te herstellen.

Geplaatst:

Het is een schijf die ik toentertijd gekregen heb van een vriend. Heb er altijd normaal mee kunnen werken. Dacht altijd dat het 1TB was zoals mijn vriend ook gezegd heeft. Los daarvan heeft die steeds perfect gewerkt. Weet niet de reden waarom ze het niet meer doet.

Hoe kan ik dit alles in orde maken zodat ik ze terug kan gebruiken en ook de bestanden die erop staan terug zou hebben.

Sorry voor mijn onwetendheid, maar op de manier dat je het uitlegt is dit toch een beetje chinees voor mij.

Kunnen we het stap voor stap doen om de schijf in orde te krijgen.

Dank

Geplaatst:

De I partitie is inderdaad ongeveer 1 TB groot en omdat dat de enige bruikbare partitie is of was, heb je dus de indruk dat het om een schijf van 1 TB gaat.

Ga naar schijfbeheer zodat je weer de toestand ziet zoals hiervoor op de afbeelding.

Klik met rechts op de partitie van 915,05 GB en kies in het menu voor verwijderen.

Bevestig indien gevraagd.

Normaal heb je nu vooraan een niet toegewezen ruimte van ongeveer 1174 GB.

Klik hierop met rechts en maak een nieuwe partitie aan.

Geef een naam en een schijfletter aan de nieuwe partitie, definiëer als een primaire partitie en kies voor NTFS als bestandssysteem.

Als dit klaar is, gaan we verder met de volgende.

Geplaatst:

Neen heb gewacht op uw reactie, zal voor zondag zijn. Ga nu wat profiteren van het goede weer. Wanneer dit gedaan is zal ik er een printscreen van maken en op mijn volgend bericht zetten.

Geniet ook van het mooie weer dat in aantocht is

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.