Ga naar inhoud

Vraag

Pinnekedun

Aanbevolen berichten

IPconfig geeft de IP adres van de pc en de standaard-gateaway van de router.

De subnetmasker die je ziet is voor interne netwerk.

Bedankt maar mijn vraag is waar staat dat gegeven? Ik typ ipconfig en mijn scherm krijg ik een antwoord. Dat gegeven wordt ergens gegeneerd, komt dat van de router, van de ethernetkaart, van de browser?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipconfig /all wordt genegeerd door Windows die informatie vraagt aan de router.

Bij IPv4 geeft de router een automatisch IP adres tenzij je zelf een static IP adres geeft

Browser doet niks anders dan kijken waar de standaard-gateaway is om op internet te kunnen.

ethernetkaart doet niks anders dan comminiceren tussen windows en router of modem

Wanneer je geen internet verbinding dan zal windows zelf de IP adres maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipconfig /all wordt genegeerd door Windows die informatie vraagt aan de router.

Bij IPv4 geeft de router een automatisch IP adres tenzij je zelf een static IP adres geeft

Browser doet niks anders dan kijken waar de standaard-gateaway is om op internet te kunnen.

ethernetkaart doet niks anders dan comminiceren tussen windows en router of modem

Wanneer je geen internet verbinding dan zal windows zelf de IP adres maken.

Bedankt;dat geeft mij meer inzicht. Ik tracht een probleem op te lossen op een pc, waarbij de diagnose hardware test beweert dat de tcp/ip netwerktest niet lukt omdat er geen netwerkabel is. Dit is evenwel niet juist, er is wel een kabel en zelfs al eens verwisseld om zeker te zijn.Het probleem is ontstaan na het installeren van een blue tooth adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.