Ga naar inhoud

Nieuw besturingssysteem

Gast Voles

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb Win XP SP1 opmijn pc draaien. Nu had ik daar graag linux willen opzetten, maar daarvoor moet ik op een knop drukken ofzo dat de cd-schijf automatisch boot.

Hoe kan ik dat doen, want het standaard controlescherm is weg...

Groeten,

Voles

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Voles,

het maakt niet echt uit wat je huidig besturingssyteem is als je naar linux overstapt normaal

want ik veronderstel dat je geen dual boot zat doen met xp (indien wel, vermeld even)

je verteld datj je menu niet ziet, dus ik denk dat cd niet eerst boot

eerst en vooral moet je ervoor zorgen dat in de BIOS je cd-rom station of dvd station als eerste geboot wordt (na diskette ev.)

vergeet instellingen niet op te slaan in bios

dan steek je cd in van de linux distributie (ik weet niet welke je neemt) en hij zal normaal vragen om op te starten van cd

Op de nieuwe pc kan je na bootscherm soms F11 (boot options) kiezen waarna je cd selecteerd

opgelet. sommige linux versies bootten via diskette, dus dat kan ook

je laat maar iets weten :D

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt,

Ik zal het proberen met F11, want bij het opstarten geeft hij een soort kader met alle gegevens v/d pc, anders dan gewoonlijk.

Groeten,

Niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...
  • 5 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Windows - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.