Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een HP laptop en wil de harde schijf formateren om een schone installatie te doen.

Ik heb dus in de bios de harde schijf onderaan gezet, eerst de diskette, en ook bij

een andere poging de cd eerst.

Bij het opstarten krijg ik dus eerst de mogelijkheid F2 bios enz.

Maar op het moment dat ik op een toets moet drukken is de cd al gestopt met draaien

en start hij gewoon op vanaf de harde schijf.

Het probleem is blijkbaar dat hij eerst de keuze geeft voor F2 Bios en F10 voor de HP diagnose .

Dit duurt blijkbaar te lang zodat hij al doorgeschakeld is naar de harde schijf .

Als hij de melding geeft druk op een toets is de cd reeds terug gestopt.

Eerder opeen toets drukken helpt blijkbaar ook niet .

Ik vraag me af of er geen manier is om die eerste keuze te verwijderen, andere pc's

doen dat toch ook niet

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Dank bij voorbaat .

Gast LauwereysM
Geplaatst:

Hallo,

Als je de cd eerst wilt laten lopen moet je het eerste op CD zetten en de andere twee die moet je zetten zodat je pc ze niet gebruikt (dus geen harde schijf of diskette) dat save je en dan start die gewoon verder op. Nu steek je de cd er in en dan start je hem opnieuw op, dan moet je goed naar je scherm kijken en dan zal er op komen druk op een toets om op te starten van je cd. Je drukt dan op een toets en dan kan je beginnen instaleren.

Hoppelijk heb je er wat aan. MVG

Gast LauwereysM
Geplaatst:

Bedoel je om je computer te formateren ?

Gast LauwereysM
Geplaatst:

Je kan ook nog bij uitvoeren het volgende type: format c

Soms werkt dat ook.

MVG

Geplaatst:

Je kan ook bij het opstarten, het eerste scherm op F12 duwen.

Dan komt er een menu'tje waarin staat: HDD en CD/DVD selecteer CD/DVD.

Dan zal je pc starten vanaf die CD.

Grtz

Geplaatst:

Iedereen bedankt voor de antwoorden, maar het probleem blijft .

De truc met de F12 werkt ook niet.

Het duurt blijkbaar te lang eer men op een toets kan duwen, dan is de pc al zelf

overgeschakeld op de de c schijf.

Hij begint immers eerst met de keuze setup of HP diagnose

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.