Ga naar inhoud

Intel AGN 5100 netwerkadapter problemen

ken23

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ervaar al enige tijd problemen met mijn Intel AGN 5100 netwerkadapter. Ik heb even rondgekeken op 't Internet en blijkbaar zijn er nog mensen met deze problemen. De adapter doet vreemd: doet 't nu eens wel en de andere keer weer niet. Sinds ik Windows-updates heb uitgevoerd zijn de problemen precies verergerd. De adapter werkt met de jongste driver, dus daar zit 't probleem zeker niet.

Als ik kijk bij hardwareconfiguratie, dan geeft de netwerkadapter soms de volgende foutmelding: 'het apparaat kon niet worden gestart, foutmelding 10' (of iets dergelijks).

Ik heb er ook voor gezorgd dat energiebeheer mijn adapters niet kan uitschakelen als de pc energie wil besparen...

Volgens mij ligt 't gewoon aan die kaart of aan de combinatie met Windows 7. Sommigen hebben blijkbaar al een externe adapter aangeschaft en zij hebben geen problemen meer. Ik vraag me af of ik hetzelfde zou doen maar da's eigenlijk niet de bedoeling als je een pc met zo'n kaart koopt. :hmpf:

Iemand suggesties? Soms kan ik de adapter manueel weer inschakelen, andere keer moet ik m'n pc gewoon heropstarten en werkt 't dan wel weer. Zo oud is m'n pc nu ook weer niet, heb al geruime tijd problemen met die adapter en heb 't nu wel even gehad ermee.

Externe adapter kopen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegisoft,

Bedankt voor je antwoord! Een probleem: ik heb alles ingevoerd in de opdrachtprompt maar die toegang wordt me geweigerd :s.

Niet zo verwonderlijk want de gebruikersmap verleent me blijkbaar geen toegang??

Kan ik dit op de een of andere manier omzeilen?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegisoft, nogmaals bedankt voor de hulp! Ik probeer inderdaad de Open DNS adressen al.

De router uit- en aanzetten heb ik ook al veel geprobeerd. Daarnet was 't weer van dat, ik heb de computer zeker 4 keer mogen heropstarten voor er verbinding was. Vreemd genoeg was de poging waarbij ik mijn pc op netstroom aansloot de succesvolste. Als ik de batterij gebruik wil de adapter precies niet starten. Ik neem dus aan dat het probleem bij Windows én in het bijzonder bij de driver ligt.

Het is aan Intel om voor goeie drivers te zorgen, want in combinatie met Windows 7 stelt deze netwerkadapter echt niks voor. Alles is up-to-date.

Misschien dan toch maar voor een nieuwe adapter aankopen. Garantie heb ik jammer genoeg niet meer, maar ik herinner me dat ik vroeger ook al problemen had. En vreemd genoeg is het nu verergerd na die nieuwe Windows-updates.. :s.

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open cmd en dan ipconfig /all typen.

Zoek daar uw IPv4-adres en dan zal je zien zoals 192.168.0.184(voorkeur)

Eveneens in cmd achter > dit typen: ping -t 192.168.0.184

Laat nu een paar minuten doen.

Stoppen doe je met CTRL + C

onderaan ziet je pakket verzonden maar ook fouten.

Hoeveel fouten ziet je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.