Ga naar inhoud

Mag ik mijn XP hergebruiken?

amazone

Aanbevolen berichten

Ik zou eventueel op mijn nieuwe desktop Dell de XP van mijn oude portable willen installeren samen met Vista:

Mag ik dat doen?

Men zegt mij dat ik eerst XP moet installeren en dan pas Vista.

Ik zou tegelijk mijn harde schijf willen partitioneren : hoe ga ik hiervoor tewerk?

Als ik XP cd in mijn nieuwe Dell steek kan ik alles van de schijf wissen, partities maken en XP instaleren zou ik denken en daarna Vista op een andere schijf. Maar hoe zit het dan met het opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hergebruik hangt af van de licensie.

oem versies mogen in principe enkel gebruikt worden op het toestel waarmee de licensie is bekomen. in dit geval betekend dit enkel op uw oude portable.

anderzijds is de aankoop van een stukje hardware (bvb een dvd-schrijver) al voldoende om een oem licentie te kopen.

Heb je echter een volledige licentie dan mag je die, afhankelijk van de soort, op een bepaald aantal pc's gebruiken. is de licentie echter voor 1 pc, dan mag je die wel herinstalleren op je nieuwe pc op voorwaarde dat je die van de portable verwijderd.

Dit is natuurlijk ongeveer de theorie.

Daar wij ons hier op dit forum enkel bezig houden met wettelijke dingen, kan ik u geen andere uitleg aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.