Ga naar inhoud

beperken internettoegang voor bepaalde laptop in netwerk

kranalre

Aanbevolen berichten

Momenteel surfen wij via fibernet van Telenet. Aangezien mijn zoon niet de zelfdiscipline heeft :dong: om zijn studies de voorkeur te geven boven de spelletjes die hij via zijn eigen laptop op internet speelt, had ik graag zijn laptop slechts op bepaalde dagen en bepaalde tijdstippen toegang tot internet gegeven. Kan iemand me zeggen welke software (gratis indien mogelijk) dit toelaat? Indien dit ook kan via de instellingen van de telenetrouter/modem had ik graag geweten hoe ik dit kan uitvoeren.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Mijn Telenet kan je handmatig wel de laptop van uw zoon blokkeren maar niet op bepaalde tijdstippen.

Je kan dan de mac-filtering doen en dan blokkeren zetten.

Wanneer je wilt blokkeren zet het op actief en bij niet actief kan uw zoon weer op internet.

Dat is wel een nadeel van Telenet modem omdat je niet goed kan bepalen wanneer uw zoon op internet mag.

Een oplossing zou een tweede router te nemen die de mogelijkheid wel heeft.

Wel dient je in dat geval Hotspot in Mijn Telenet alsmede Telenet wifi uit te schakelen.

Beste manier is er over te praten.

Indien heel erg is dan misschien best overwegen om contact te nemen voor gamesverslaving

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.