Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn vriend kocht een jaar of zo geleden een pc in carrefour.

Het gaat over een acer aspire 3650. Nu wil ik die cd formateren daar hij heel traag geworden is en hij veel fouten heeft.

Nu het probleem : Mijn vriend zegt dat hij niets van cd's bij gekregen heeft (wat waarschijnlijk wel waar zal zijn) Wel is er een sticker aanwezig met de productcode en ook acer incorporated.

Waarschijnlijk gaat het over een recovery (of hoe noemt dit juist).

Op heel de cd vind ik netgens een map waar ook ergens de map recovery.

Hoe kan ik op de pc nu ergens vinden waar de windows cd kan gebrand worden ?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Geplaatst:

Ten eerste, formateren is wel het laatste dat je doet om te formateren.

Je bent langer bezig met formateren dan je pc terug goed en snel te laten draaien.

Sommige mensen zien dat als hun hobby.

Dus denk er nog eens over na....

Grtz

Geplaatst:

inderdaad, formatteren is normaal de laatste stap die je onderneemt voor zoiets.

op het forum zitten meerdere mensen die u gemakkenlijk kunnen helpen om de pc sneller terug te maken en foutvrij weer.

zo verliest u geen bestanden of wat dan ook.

eerst zou u Ccleaner eens kunnen laten proberen alles op te schonen.

daarna met Cclenaer ook het register eens schoonmaken

als u zeker bent dat u wilt formatteren (let wel, ALLE bestanden zijn dan van uw pc)

dan kunt u gewoon een willekeurige windows cd/dvd pakken (mits zelfde soort.. dus home of pro of Mce)

dan kunt u opnieuw installeren en daarna de key gebruiken die aan de zijkant op de pc op de windows sicker zit.

Geplaatst:

je krijgt je pc nooit meer zo snel als na een fresh install hoor, ik verkies altijd formateren !

Om je pc weer snel te krijgen moet je altijd weer andere progs installen (nog eens extra) of je verwijdert enkele progs maar toch blijven er altijd dingen 'hangen'...

gwn ff backupje maken van je bestanden (alles kopieren naar je externe hd) en voila je kan toch zonder problemen formateren :)

ff updates slipstreamen met nlite of vlite en je hebt ook al geen last meer van windows update...

maja ieder zen keuze en zolang duurt formateren toch niet, een klein uurtje?

Grtz

XiroN

Geplaatst:

maja ieder zen keuze en zolang duurt formateren toch niet, een klein uurtje?

De herinstallatie van je Windows vraagt inderdaad de tijd niet (op een goede 15 minuten krijgt mijn desktop dat helemaal gedaan). Het grootste deel verlies je aan programma's herinstalleren & daar dan weer instellingen van goed zetten. Dit hangt deels af van de programma's, maar ik heb er een paar zitten die in installatie alleen al gemakkelijk een half uur nemen, en waarbij "eventjes updaten" probleemloos 5 gigabyte aan data door je modem trekt...

Dan repair je liever ;)

Geplaatst:

krijgt je pc nooit meer zo snel als na een fresh install hoor, ik verkies altijd formateren !

Dat kan best zijn, maar na een paar dagen is je fresh install al niet meer "fresh".

Zeker niet als je al die back-up en al er nog moet opzetten.

Installeren van een OS duurt niet zo lang, maar eer je alles terug normaal staat......

Maar het is natuurlijk een persoonlijkekeuze en de TS moet beslissen.

Wij kunnen enkel raad geven.

Grtz

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.