Ga naar inhoud

draadloos op internet

scelle

Aanbevolen berichten

Kan ik met mijn laptop acer aspire 3650 draadloos gebruik maken van internet en hoe moet ik juist tewerk gaan ?

Als ik kijk via hardware zie ik bij network adapters : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC.

Wil dit zeggen dat er een netwerkkaart aanwezig is en dat ik normaal gezien draadloos kan surfen ?

Ik ken niet echt veel van draadloos surfen dus echt alle hulp is welkom.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die netwerkkaart die je daar hebt zal je enkel de mogelijkheid geven te surfen via kabel.

Er is echter wel mogelijkheid (waarschijnlijkheid, kzoek het dadelijk even op voor je) dat je een andere adapter hebt die effectief wel gemaakt is om draadloos te surfen.

Indien je deze hebt, zal er vooraan je computer, of ergens via een sneltoetsfunctie een manierzijn om je wi-fi aan te zetten, waardoor je (indien er een is) een draadloze router kan vinden met je draagbare pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik heb ook een Aspire en zit op draadloos netwerk... Onder de knop om de PC aan te schakelen, zie je waarschijnlijk nog een reeks knopjes. Bij mij is dat het meest linkse knopje (er staat een symbooltje van een satteliet op).

Om draadloos te kunnen gaan, heb je natuurlijk ook nog een router nodig.

Hoe je die kan instellen, vind je bij de bijgeleverde handleiding van de router. Veel succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.