Ga naar inhoud

Virus op computer ( redelijk extreem )

Aanbevolen berichten

Gast KhenRigzin
Geplaatst:

Gisteren heeft mijn broer nen file gedownload dat bleek een zwaar virus te zijn.( heeft het geopend en al )

Hij vertelde me dat de achtergrond veranderde naar rood met een embleem op en tekst ( "Your Privacy Is In Danger ).

Tevens kwam der in internet explorer altijd meldingen van virus & dan de link naar allerlei websites.

Dat leek nog onschuldig. Tot dat ik zag dat het virus vanalles aan het aanpassen was in het register.

Spybot heeft nog wat kunnen blokkeren en ik ben daarom in msconfig gegaan en op safeboot gedrukt & herstart ( ik wou in veilige modus de computer scannen en al die virussen deleten )

Maar dan kwam de shit.

Blijkbaar wou dien computer nietmeer herstarten. Ik heb veilige modus geselecteerd ( met msprompt/netwerk etc ) maar hij ging alleen maar door tot aan het windows laad scherm en vervolgens rebootte hij.

Dan geprobeerd met F8 tijdens de rebooting procedure en zowat alles geselecteerd ( zelfs last know settings genomen )

Maar niets deed het.

Dat virus is dus redelijk hardnekkig. Voordat ik afsloot zag ik een melding van spybot dat het virus ook al in msconfig zat aan te passen ( waar ik juist safeboot had aangeklikt )

Nu heb ik windows repair geprobeerd met chkdsk /r

Maar dat heeft niet geholpen.

Iemand hier nog anders een idee wat ik zou kunnen doen?

Windows XP professional ( legale versie van HP ) met service pack 2

mvg

Ik wou SDfix juist runnen tijdens safeboot maar nu kan ik nietmeer in windows binnen.

ik had het zelf al in een map op mijn c geextract

Ik heb spybot op die computer staan, symatic virus scanner, ad aware

Geplaatst:

Zou het je lukken om - op één of andere manier - met HiJackThis een log van die besmette computer te produceren en aan een volgende bericht te hangen. Kunnen we eens kijken wat we kunnen doen.

Gast KhenRigzin
Geplaatst:

ik geraak niet binnen in de windows..

gewoon tot windows laad scherm

Geplaatst:

Probeer op te starten via windows cd rom of met opstartdisketten.

Indien je een image van je schijf hebt is het beter je hardeschijf te formateren en image terugplaatsen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.