Ga naar inhoud

Nog steeds problemen "door" Hotmail.

Loprakso

Aanbevolen berichten

Ik meen dat mijn probleem opgelost is. Zoals ik reeds mededeelde heb ik mijn paswoord bij Belgacom gewijzigd en vervolgens dit nieuwe ingevoerd bij WLM. Enkele dagen nog ontving ik failure-berichten maar minder en minder en nu is dit volledig gedaan. Bedankt voor je tussenkomst.

Maar een geruime tijd reeds ontvang ik regelmatig Phishing-mails (o.m. zogezegd van de ING-Bank) die ik, uiteraard, geblokkeerd heb. Maar aangezien vrienden zich hierover eveneens beklaagd hebben en dat ik verscheidene berichten van mijn bank ontving die tal van dubieuse praktijken aankaaartte zou ik graag een freeware tool installeren om dit definitief tegen te gaan. Spybot en Spywareblaster worden meestal aangeraden, maar volgens mij zijn die niet doeltreffend (vroeger reeds uitgetest), tenzij mijn instellingen niet aangepast waren. Dank je advies en raad te mogen ontvangen.

Loprakso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn virusscanner is Microsoft Security Essentials en de Smartscreenfilter is ingeschakeld.

Bij het binnenkomen van een Phishing-mail kan ik die in de map "geblokkeerde mails" plaatsen, maar doet hij het meestal automatisch en dit werkt uitstekend.

Maar aangezien het aantal dacht ik aan een tool dat deze intercepteert bij het binnenkomen in mijn pc. Dus dat ze de kans niet krijgen tot in mijn mailbox te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al van die mails gekregen van ING bank en ik ben er zelfs geen klant :-)

Om te vermijden dat berichten in je live mail terechtkomen, moet je ze tegen houden aan de bron.

Als je geen banden hebt met de ING bank, kan je in de Belgacom mailbox online een filter instellen die de mails van ING verwijdert bij ontvangst. Dan komen ze ook niet meer in live mailbox tercht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter informatie.

Ik heb contact opgenomen met de helpdesk van Begacom en er werd mij bevestigd dat alle filters correct ingesteld zijn.

Desalniettemin, glippen er steeds mails door het net. Zelfs bij hun. Bovendien zijn zij er zich bewust van zijn dat het aantal alsmaar toeneemt. Ik kreeg de raad mee desbetreffende mails voor verwerking en de nodige opvolging door te sturen naar abuse@skynet.be . Zo nodig schakelen zij de federale cybercrime-unit in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.