Ga naar inhoud

Probleem met booten..

Idpulse

Aanbevolen berichten

Goeiedag iedereen!

Ik heb een probleem met een computer met windows 7 van iemand die ik aan het repareren ben.

Deze persoon zijn computer startte nietmeer op door het welbekende ransom virus, waardoor er vanaf dat het bureaublad laad er een wit scherm verschijnt. Nu heb ik kaspersky rescue cd gebruikt om dit te verwijderen. Alles was gelukt volgens de terminal in kaspersky, tot wanneer ik hem probeerde op te starten, waarbij hij blijft hangen bij het scherm waarop staat " windows starten " met het geanimeerde windows logo. Wanneer ik in safe mode wil opstarten blokkeert hij bij AVGIDSEH.sys. Volgens artikels die ik las op het internet werd dit veroorzaakt door een update van avg, 2 jaar terug.. Nu, volgens dat artikel zou het helpen door via kaspersky rescue disk alle avg mappen te hernoemen, naar andere namen, zodat avg niet meer zou booten wanneer de pc opstart, dit heb ik gedaan, maar nogsteeds blokkeert het opstarten, en het opstarten van de veilige modus bij avgidseh.sys..

Chkdsk wil ook niet booten, zelfs al verander ik de regkey met de rescue cd.. Iemand die nog iets weet wat dit zou kunnen oplossen, want ik ben radeloos.. alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten, Ingo.:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nu, volgens dat artikel zou het helpen door via kaspersky rescue disk alle avg mappen te hernoemen, naar andere namen, zodat avg niet meer zou booten wanneer de pc opstart, dit heb ik gedaan.

Ik lees echter andere info op internet:

I was able to fix this problem without downloading and using their recovery CD - here are the steps I took if you're familiar with the command line:

- Hit F8 during startup and started System Recovery Mode (I think that's what it was called - first option)

- Chose Command Prompt

- Navigated to my Program Files (x86) directory (which surprisingly wasn't on C: but on E:)

- Went into the avg/avg10 folder

- rename avgrsa.exe avgrsa.bak

- rename avgchsva.exe avgchsva.bak

Voila! Windows started up fine in normal mode after that. Now to uninstall AVG.

Bron: http://forums.cnet.com/7723-19703_10...mp-won-t-boot/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ligt het niet aan de avg drivers, aangezien ik deze heb kunnen uitschakelen zodat deze nietmeer booten, maar nu stopt het booten van de veilige modus bij classpnp.sys ...

System recovery werkt om de een of andere reden niet ( F11 wanneer de pc opstart ) , en zo te zien is dit een veel voorkomend probleem bij HP ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

TIP 1:

Ik vond deze info op internet. Het proberen waard?

FIXED IT !!!!

I tried all of the fixes mentioned from replacing the classpnp.sys file to others. I dual boot so I had a chance to reinstall windows 7 but that isn't the fix.

Go into your bios and check the hard drive configuration. Once I reverted back to IDE the system booted as normal. You may have to do the opposite!!!

At all times my system hung at classpnp.sys as advertised. Let me know if this fixed

Bron: Win7 won't boot...gets stuck at classpnp.sys in Safe mode

TIP 2:

Als bovenstaande methode niet werkt (in BIOS, "hard drive configuration" op IDE zetten) , zou ik een opstartherstel doen. Je moet dan wel zo'n schijf aanmaken op een andere pc die wel werkt.

Hier lees je hoe je zo'n schijf aanmaakt.

Daarna start je met die gemaakte cd, en kies je uit het menu voor "Opstartherstel". Dan wordt er gescand op fouten bij het opstartproces en worden die gecorrigeerd.

TIP 3:

Als tip 1 en tip 2 niets geholpen hebben, kan je proberen op te starten in veilige modus met opdrachtprompt. Ik weet dat je niet in veilige modus geraakt, maar kan je "veilige modus met opdrachtprompt" misschien wel selecteren?

Als je "Veilige modus met opdrachtprompt" lukt, log je in als administrator

Typ dan het commando %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Hiermee wordt systeemherstel geladen en kan je een herstelpunt kiezen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

TIP 1:

TIP 2:

Als bovenstaande methode niet werkt (in BIOS, "hard drive configuration" op IDE zetten) , zou ik een opstartherstel doen. Je moet dan wel zo'n schijf aanmaken op een andere pc die wel werkt.

Daarna start je met die gemaakte cd, en kies je uit het menu voor "Opstartherstel". Dan wordt er gescand op fouten bij het opstartproces en worden die gecorrigeerd.

TIP 3:

Als tip 1 en tip 2 niets geholpen hebben, kan je proberen op te starten in veilige modus met opdrachtprompt. Ik weet dat je niet in veilige modus geraakt, maar kan je "veilige modus met opdrachtprompt" misschien wel selecteren?

Heb deze schijf gebrand, maar de computer wil niet opstarten met deze cd, misschien heeft de computer die hersteld moet worden een andere versie van windows 7 ? of zou dit geen kwaad kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

TIP 1:

TIP 2:

TIP 3:

sorry, het is toch gelukt de pc te doen booten op deze cd. Nu verscheen dit " windows is loading files" waarna er terug een laadbalkje komt, een zwart laadbalkje met groene streepjes en eronder © microsoft corporation. maar dit scherm blijft ook hangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, het is toch gelukt de pc te doen booten op deze cd. Nu verscheen dit " windows is loading files" waarna er terug een laadbalkje komt, een zwart laadbalkje met groene streepjes en eronder © microsoft corporation. maar dit scherm blijft ook hangen..

Deze tekst kan erg lang op het scherm staan, soms wel 3 minuten. Heb je lang genoeg gewacht?

Blijft het balkje lopen of bevriest het?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.