Ga naar inhoud

laptop scherm blyft zwart

Zilver

Aanbevolen berichten

Gast Masters

als je weet waar je mee bezig bent (dwz de maximumspanningen kent & de maximumtemperaturen van je chips) is dat vantegenwoordig geen probleem meer hoor, ik heb zelf al een paar overklokpogingen gedaan die onder "eerder risicovol" vielen (spanning op de processor 33% hoger gezet dan wat toegestaan is enzo, 1.8v op een AMD x2 cpu :eek:) en dat heeft nooit problemen gegeven (op instabiliteit, niet meer willen booten en dergelijke na, maar mijn hardware heeft er geen blijvende schade aan over gehouden).

Mijn grafische kaart heb ik zo zelfs een 2de leven kunnen geven, standaard draait die op 475/490mhz (core/mem speed) en die ik nu zo staan heb (bios aangepast) dat ze op 620/555 draait. Prestatie is dus met een goede 20% toegenomen, wat het verschil kan betekenen tussen net niet en net wel een spel kunnen spelen...

Vooral de nieuwe C2D serie is daar schitterend voor. Je koopt een E2160 (50€, 1.8 gighz), zet die op 3.6 gighz (de 3 die ik overklokt heb hebben dat alledrie gehaald) en je zit gewoonweg met de prestaties van een E8400 (3 gighz, maar compenseert door zijn grotere cache) van rond de 150€ :biggrin:

Ik moet zelfs zeggen dat ik een groot voorstander ben van overklokken, aangezien je er naar gelang de serie toch gemakkelijk 10 tot 40% (en met de nieuwe C2D's zelfs tot 100% toe) meer prestatie uit haalt zonder dat je eigenlijk iets moet doen (hoogstens nieuwe koeler van 20€ oid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.