Ga naar inhoud

Netgear XE102 vraag/probleem

Gast aer0101

Aanbevolen berichten

Beste,

Thuis hebben wij telenet express pakket.

Beneden stat een draadloze acces point en een switch(pc beneden maakt gebruik van acces point.

Ik heb 2 Netgears XE102(lichtnetwerk via stopcontact.

Die lopen naar boven tot in mijn kamer.

Daar heb ik nu 3 PC's staan.

1Hoofd pc die rechtstreeks is verbonden met de netgear.

Geen enkel probleem, internet werkt uitstekend.:biggrin:

Maar graag had ik op mijn andere 2 PC's ook internet gehad.

Heb al geprobeerd de netwerkkabel in een router/switch(DLINK DIR-635) te steken maar dat lukt niet.

Heb al meerdere keren geprobeerd maar lukt niet, kan geen verbinding maken:s

Kan iemands mij helpen?

Met vriendelijke groetjes:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

kunnen die pc's draadloze netwerken ontvangen?

anders zorg je dat de netwerkverbinding gedeeld staat op de eerste computer, maak je daar een ad-hoc en verbind je zo die andere 2 met die pc !

En normaal heb je dan op alle 3 internet ;) (ik werk ook zo, kabel in laptop 1, draadloos op laptop2 via ad-hoc tussen die 2)

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Hier enkele tips die hopelijk tot een oplossing kunnen leiden.

Heb je de Netgear (powerline-adapter) van de hoofd-PC al eens aan één van de 2 andere PC's aangesloten? En werkt het internet dan?

Ik neem aan dat je voor die twee andere PC's 2 extra adapters hebt aangeschaft. Herkennen de adapters mekaar? Of zit er een paswoord op?

Ik heb voor de extra PC die ik wou aansluiten een USB ethernet-adapter moeten aanschaffen. Anders ging het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.