Ga naar inhoud

Netwerkproblemen

Kikix

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Sinds een paar dagen hebben wij een netwerkprobleem met onze notebook die normaal gezien verbonden is met een router van het merk Dlink. Ik ben volledig leek en doe graag beroep op jullie diensten. Ik weet niet waar het probleem ligt, kunnen jullie mij helpen en zeggen wat jullie juist nodig hebben om het probleem op te lossen aub ?

Van harte bedankt :-)

Groetjes,

K

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er was inderdaad bitter weinig informatie :-)

Provider : telenet, type abo internet : basic, router : dlink model dir-600, Window XP. Ik hoop dat dit jullie verder helpt.

Alle lichtjes zijn groen; het aan/uit lichtje, de wereldbol, ((( en een computerschermpje.

Ik ging ervan uit dat telenet de gratis mogelijkheid geeft om draadloos te surfen bovenop onze desktop of ben ik daar verkeerd in ? Wij werken sinds meer dan een jaar op deze manier en nooit geen problemen gehad.

Dank voor de opvolging.

Groetjes,

K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn desktop is verbonden met kabel, sinds jaren. De notebook van mijn dochter is sinds een paar jaar draadloos verbonden met een router en sinds deze week krijgen we op de notebook de melding dat "de webpagina niet weergegeven kan worden". We hebben geprobeerd om de optie "verbindingsproblemen oplossen" te gebruiken maar dat haalt niets uit. En als we onderaan rechts in de balk kijken, zien we, bij het aanklikken van het icoontje van de router, naast de naam van de router een rode kruis. Daarnaast hebben we reeds geprobeerd via :

start/configuratie/netwerk en internet/netwerkcentrum maar daar geraak ik de weg kwijt :-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Heeft iemand de gelegenheid gekregen om dit even na te kijken aub ?

Mijn dochter laat weten dat haar wifi op haar gsm ook niet lukt. Er wordt een paswoord gevraagd... ?

Ik vermoed dat dit probleem ook van onze router komt.

Dank voor jullie antwoord.

Groetjes,

K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het eerste zicht is er een probleem met de beveiligings instellingen. Deze moeten overeenkomen op de "klanten" (laptop, gsm) en de draadloze router.

Een tweede mogelijkheid is dat het radiosignaal van de router te zwak is of gewoon niet aanwezig is.

U zegt dat de laptop al een tijd draadloos heeft gewerkt, dus vermoed ik dat er ergens iets veranderd is, of anders defect gegaan is.

Ziet u het signaal van de router met uw SSID nog op de laptop ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed ook dat er een probleem is met de instellingen. Ik vrees dat ik ergens aan geprutst heb :-s

Ik begrijp niet goed wat je wil bedoelen met het signaal vd router met SSID op de laptop.

Het enige dat ik bekijk en waar mijn kennis ook stopt :-), is de menubalk onderaan rechts waar ik bij het aanklikken van het icoontje van de netwerking/router (5 balkjes trapsgewijs met een gele ster in), naast de naam van onze router een rode kruis zie.

Ik heb de router "dlink" genoemd en nu zie ik ook een "dlink2" staan, beide met een rode kruis naast. Heb ik er nu 2 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt een beetje verwarrend ...

Kan je het vplgende eens uitvoeren opeen bekabelde PC ?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze :-)

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: KRISTA

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend

IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : telenet.be

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telenet.be

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1F-C6-0D-AE-E1

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.104

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1

DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 2 oktober 2012 19:11:13

Lease verlopen . . . . . . . . . : woensdag 3 oktober 2012 19:11:13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.