Ga naar inhoud

Computer beveiligen

Gast Wennepen2

Aanbevolen berichten

Alle virussen staan nog op een Quarantainelijst binnen Malwarebytes, is dit een probleem?

Dit is geen probleem.

Virussen of besmettingen in een quarantainelijst (malwarebytes of virusscanner) kunnen geen kwaad meer aanrichten.

Als jij je beter voelt bij het verwijderen uit de quarantainelijst, mag je dat zonder problemen doen.

Is er nog een programma dat ik absoluut op mijn computer moet hebben ter bescherming?

Ik kan de stellingen van Jion in bericht 2 alleen maar be-amen.

Programma's zijn maar hulpmiddelen, de uiteindelijke beslissing ligt bij de mens die het programma gebruikt.

Gezond verstand gebruiken en niet zomaar op alles klikken, vooral de aangeboden toolbars NIET mee installeren bij iets wat je van internet plukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Wennepen2

Gebruik voor de dagelijkse bezigheden op de computer een account met beperkte rechten en niet een account met administratorrechten. Dit reduceert de kans aanzienlijk dat malware geïnstalleerd kan worden. Wanneer je gebruik maakt van een account met administratorrechten heeft malware die gedownload wordt automatisch dezelfde rechten als de adminaccount: volledige toegang tot de computer, register, processen en bestanden. Malware krijgt vrij spel. Door gebruik te maken van een account met beperkte rechten geef je malware minder rechten, minder kans om zich te activeren. Gebruik je als besturingssysteem Windows Vista of Windows 7 zorg dan ook dat gebruikeraccountbeheer (UAC) ingeschakeld is.

Hoe doe ik dit Jion?

Groetjes Wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga via je Start menu naar het Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht.

Daar kan je een nieuwe account aanmaken met beperkte rechten (= standaardgebruiker).

Gebruik dit nieuwe account i.p.v. je huidige account.

Je huidige Administrator account gebruik je dan enkel nog om software te installeren of te verwijderen.

De gratis versie van Mbam is even goed. Het verschil is dat deze geen realtime bescherming biedt zoals bij de betalende versie.

Wanneer je je computer met Mbam dan wilt scannen, dien je dit manueel te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker; ik had eerst de freeware versie maar later heb ik de PRO-versie van Internet afgehaald omdat de PRO-versie realtime bescherming heeft: als je aan het downloaden bent en er is iets "kwaadaardigs" bezig je PC binnen te komen, dan wordt dit/dat door de realtime bescherming opgemerkt en tegengehouden. Dat kan je dan re.onder in de taakbalk zien (licht dan op).

Succes en anders hoor ik wel..... herstel.... lees ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hallo Wennepen2,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.