Ga naar inhoud

Website maken

Gast yoke

Aanbevolen berichten

Hallo, een vriendin heeft me gevraagd om een simpele website te maken voor haar. Is er soms een simpel gratis programma te vinden waarmee ik de website kan maken en online zetten? Ik ken niets van websites maken en ik kan nu moeilijk voor dat éne project een duur programma gaan kopen.

Ik hoef simpelweg maar 2 pagina's te maken met een paar foto's en een logo en wat uitleg. Webruimte heb ik al aangevraagd bij telenet en dat is al ok. Ik ken ook helemaal niets van HTML, dus liefs een programma WYSIWYG (ik hoop dat dit juist geschreven is) en in het nederlands.

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad word op mijn pc. Kan ik daar ook linken in plaatsen van pagina 1 naar pagina2? En hoe moet ik die dan online krijgen? Is daar ook een programma voor? Is het moeilijk of teveel gevraagd om dit even stap voor stap uit te leggen wat ik moet doen als de pagina gemaakt om die dan online te zetten?

Al heel erg bedankt voor je snelle antwoord :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

u kunt zeker linkje waken in word.

in word ziet u het zelfde plaatje als hierboven.createlink.gif

daarmee voort u een linkje in (ook naar een 2e bestandje)

zorg dat uw eerste pagina index.htm word genoemd(anders zal deze niet gevonden worden).

u plaatst daarna alle pagina's die u gemaakt heeft op uw ftp.

wat de ftp van telenet is zou ik nu zo niet weten... maar die informatie heeft u normaal.

u kunt unloggen op uw ftp door middel van ftp://link-naar-ftp.be in uw browser te plaatsen (of in uw verkenner)

dit kan ook met een programmatje zoals smart-ftp

als dit niet helemaal duidenlijk is, geen nood.

dan gaan we even een tutorial maken(of zoeken) over het plaatsen van websites op een ftp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu aan het proberen met jullie goede raad en ik laat ook weten wat er van geworden is. Dat zal waarschijnlijk morgen nog niet direct zijn, want het is helemaal nieuw voor mij. Tot één van de dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, hier ben ik weer. Ik heb ondertussen een website gemaakt met publisher 2007. De website is klaar maar ik weet niet hoe ik via publisher mijn pagina online kan zetten. Als ik klik op "publiceren op het web, dan maakt die een index bestand in mijn documenten, maar verder is er niets te vinden om de pagina te verzenden naar de website. Ik heb van telenet de domeinnaam www.freelineservices.be gekregen.

Ik ben dan wat gaan googelen en ik heb Filezilla gedownload. Als ik dat allemaal invul en mijn bestanden wil overbrengen naar de externe site dan opent die en dan klik ik met de rechtermuisknop op uploaden maar dan klinkt er een poing en verder niets. Even later krijg ik dan een foutmelding dat de verbinding verbroken is en dat ik moet wachten tot er terug verbinding is. pfffffff dat ben ik nu al van gisteren aan het proberen maar het lukt langs geen kanten. Weet iemand hier raad mee aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De domeinnaam is al geactiveerd

Beste klant,

Proficiat, je persoonlijk internetadres is geactiveerd! Vanaf vandaag is je internetadres bruikbaar voor al je e-mailverkeer en je website bij Telenet. Vergeet niet dat je dit natuurlijk zelf eerst moet instellen op "Mijn Telenet".

Hoe maak je nieuwe e-mailadressen aan met je persoonlijk internetadres?

Op Mijn Telenet kan je nieuwe e-mailadressen en mailboxen aanmaken, toevoegen of verwijderen. Klik hiervoor op "E-mailadressen" eens je ingelogd bent.

Hoe maak je een website adres aan met je internetadres?

Op Mijn Telenet kan je eveneens je nieuw adres linken met je Telenet site of een bestaand adres aanpassen of verwijderen. Je kan er ook terecht om de beschikbare schijfruimte van je website in te stellen.

Je website adres ziet er als volgt uit: http://www.freelineservices.be. Nadat je adres is aangemaakt, kan je je website uploaden naar www.freelineservices.be via je gebruikersnaam gelinkt aan je internetadres. Meer info over websites vind je op Website Info.

Ik heb dus alle gegevens om de website online te zetten, maar het lukt niet. Ik heb die website van telenet ongelooflijk veel gelezen om zeker te zijn dat ik niets over het hoofd zie, maar alles wat nodig was heb ik volgens mij al gedaan.

Bij de filezilla vul ik dan eerst www.freelineservices.be in bij host dan mijn gebruikersnaam en paswoord en dan kies ik poort 21 of 22 zoals ook voorgeschreven.

Ik krijg dan bovenaan te zien dat de site geopend is, maar als ik dan de index.htm wil uploaden gebeurt er niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.