Ga naar inhoud

Achtergrondmuziek website

mani88

Aanbevolen berichten

Hallo, iedereen! Ik heb een klein vraagje..

Op de intro-pagina van mijn website staat een (ploeg)foto, een link ("ENTER WEBSITE") en achtergrondmuziek.

Frontpage maakt steeds een schatting hoe lang het duurt om de pagina te laden (voor ISDN).

ZONDER de achtergrondmuziek is dit 0 seconden.

MET de achtergrondmuziek is dit 469 seconden.

Kortom: een immens verschil..

Daarom twijfel ik ook om de achtergrondmuziek op mijn site te zetten..

Ik heb nu 2 vraagjes:

1. Is het normaal dat die muziek zoveel vertraging veroorzaakt?

2. Gaat die vertraging zichtbaar zijn? Hiermee bedoel ik: moet eerst alles geladen worden en wordt dan alles zichtbaar (dus na 469 seconden). Of gaat de bezoeker de afbeelding + link al zien (terwijl de muziek op de achtergrond nog geladen wordt)?

(*) Het bestand voor de achtergrondmuziek is 3,9MB groot en heeft extensie .MP3

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal uw antwoorden zo simpel mogenlijk beantwoorden.

1: ja dat is normaal. want het hele nummer word meestal eerst "gebufferd" en dan pas afgespeeld...

de vertraging gaat merkbaar zijn, meestal word alles een beetje tegelijk geladen dus de linkjes en de afbeeldingen zullen er last van hebben.

u zou kunnen kiezen om de achtergrond muziek weg te laten of om een kleiner nummer te nemen (minder MB's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Je heb geluk, jij krijgt de muziek erop. Ik heb al van alles gedaan. En ook al veel hulp gehad, maar het blijft chinees om het erop te zetten. Ik zou ook graag de muziek over gans de site laten doorlopen. Ook daar heb ik al reactie op gehad, maar ... t blijft chinees voor mij :viking::viking:

Misschien kan jij het me uitleggen in dummie-taal.

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Je heb geluk, jij krijgt de muziek erop. Ik heb al van alles gedaan. En ook al veel hulp gehad, maar het blijft chinees om het erop te zetten. Ik zou ook graag de muziek over gans de site laten doorlopen. Ook daar heb ik al reactie op gehad, maar ... t blijft chinees voor mij :viking::viking:

Misschien kan jij het me uitleggen in dummie-taal.

Grtjs

Met welk programma werk je??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem gemaakt met publisher 2003. Heb het al eens effe online gezet, maar direct weer afgehaald. Niet omdat hij niet goed was of niet werkt (want dat doet hij wel), maar omdat we nog wachten achter de toelating van sommige ouders om de foto's van hun kinderen te publiceren (is een voetbalsite). Juist die muziek, die speelt alleen op de 1ste blz (index) en verder niet. :pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kga dat eens proberen. Ik contacteer je dan wel nog hoe het moet met die 'frames'. Kben daar echt ne leek in. Kwas al content dat ik die site gemaakt heb. Als hij online staat, laat ik je dat wel weten; kun je je mening eens geven. Bedankt al voor de hulp tot hiertoe he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.