Ga naar inhoud

Vista valt regelmatig uit

Brambo

Aanbevolen berichten

Als ik me niet vergis herken ik je probleem. Ik heb dit namelijk ook gehad met Vista, computer valt niet uit maar scherm valt uit met melding 'digital power saving' en je kan dan niets meer doen.

Ik keek naar de specificaties van je computer en daar gaf je aan dat die 4 GB ramgeheugen heeft. Dat is bij Vista net het probleem.

Op aangeven van een technieker loste ik mijn probleem als volgt op:

- haal 2 GB ramgeheugen van de 4 GB uit de computer en start deze op. Als hij dan normaal opstart volg dan de volgende link: Error message when you try to install Windows Vista on a computer that uses more than 3 GB of RAM: "STOP 0x0000000A"

Dat is namelijk de 4GB patch door Microsoft gegeven.

- Download en installeer de patch.

- Sluit de computer af en steek de 2 GB ramgeheugen er terug in.

- Als je dan opstart zou het probleem opgelost moeten zijn.

Vista heeft een probleem met herkenning van meer dan 3 GB ramgeheugen. Om dit probleem op te lossen heeft Microsoft een patch uitgegeven die hierboven als link is weergegeven.

Ik dacht dat Microsoft dit probleem ondertussen zou opgelost hebben door middel van de normale updates maar aan je probleem te horen is dit nog niet gebeurd.

Moest deze patch je probleem opgelost hebben laat dan iets weten.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem van 3gb + foutmelding doet zich niet altijd voor, dat geef ik even mee,

zelf heb ik ook 4gb ram en heb er geen problemen mee.

Maar het kan heel goed dit probleem zijn want het zou een logische oorzaak zijn.

Probeer dus even de suggestie van dhr eggers.

Mocht het niet helpen dan bekijken we graag even je temperaturen.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar dat ik dezelfde symptonen had en daarom dacht het probleem te herkennen. Sinds de installatie van de patch heb ik geen enkel probleem meer gehad.

Niet geschoten is altijd mis. Snel de patch installeren en als het probleem zich niet meer voordoet is het opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, al bedankt voor deze tip. Dit zal ik eens proberen dan, en yannick, aan de temperatuur ligt het niet, deze is normaal volgens een computerkenner die even is komen kijken.

Het is ook zo dat alles perfect werkt in Veilige modus, maar niet in Normale modus. En op het scherm komt niet 'Digital power saving' maar 'No signal detected', waarop de computer blijft doordraaien, maar harder als normaal. Ohja en ik kan die update niet doen, vista is geupgrade naar een x84 versie. Kan ik dat dan ongedaan maken?

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.