Ga naar inhoud

Crash dump probleem

GSV

Aanbevolen berichten

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja jong; als dat klopt kan je daar eieren op bakken! :embarassed:

Je kan ook eens een andere tool gebruiken om de tempraturen te controleren

Download SIW en installeer de tool.

Zoek dan in het menu aan de linkerkant naar sensors om de temperaturen te zien.

Als die dezelfde waarden geven aols speccy, is er wel deglijk iets mis met de koeling van de laptop in het algemeen en de harde schijf in het bijzonder.

Zoals reeds aangegeven: terug naar de verkoper gaan en onder grantie laten nakijken en herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het late antwoord maar ik heb de laatste tijd niet zo veel tijd gehad :( ja, ik zal zo snel mogelijk naar de verkoper gaan en hem laten nakijken, ook nog iets, deze laptop was een toonzaalmodel, dus niet helemaal nieuw.

en ik heb nog eens met whocrashed gekeken en bijna iedere crash dump komt door: ntoskrl.exe? een driver ? ik ken er niet zo veel van maar kan het misschien ook een driver probleem zijn en misschien moet ik dan laatste update drivers installeren ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ntoskrl.exe is geen driver maar een systeembestand van windows zelf.

Drivers updaten heeft dus geen zin.

Wat je wel kan proberen is een systeemcontrole.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine toelichting nog bij de installatie van SIW (System Information for Windows), zie bericht 14.

Er wordt getracht om een toolbar (WhiteSmoke Toolbar) mee op je systeem te installeren en dergelijke aanbiedingen ben je beter kwijt dan rijk.

Kies voor Aangepaste installatie ipv Express en haal de drie vinkjes weg alvorens je op Next klikt, zie afbeelding.

post-20447-1417705136,2684_thumb.jpg

De temperaturen vind je bij Hardware --> Sensoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.