Ga naar inhoud

Geen verbinding met draadloos internet

Gast EricNH

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn router moeten vervangen en krijg op 1 laptop nu geen verbinding meer met draadloos internet, terwijl dat op een andere laptop wel is gelukt.

Ik heb een sitecom WLR-5000 gekocht en op de laptop waar het niet lukt staat Windows XP.

De router komt wel voor in het rijtje waar ik draadloos netwerk kan selecteren.

Maar iedere keer als ik daar verbinding mee probeer te maken, mislukt dat.

Ik heb bluetooth aan staan. En als eigenschappen voor de sitecom heb ik WPA2-PSK / AES ingesteld (maar ik heb ook al allerlei varianten geprobeerd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst of je niet per ongeluk Wifi knop had uitgezet.

Meestal is dat FN + wifi knop

Ook de antivirus / firewall kan de verbinding blokkeren.

Ga ook naar configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik op draadloos en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik bovenaan op tab draadloze verbinding

Verwijdert daar onderaan de oude router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De WiFi knop stond aan. Antivirus had ik al tijdelijk uitgeschakeld. Dat hielp allemaal niet. Maar het is nu wel opgelost!

Ik heb de laptop die het wel deed ernaast gezet. Dat was weliswaar Vista, maar toch. Ik kwam er achter dat op de laptop waar draadloos internet wel werkte er een 10-cijferige netwerksleutel ingevoerd was, die me overigens niets zei. Op de andere laptop had ik steeds de Sitecom codes ingetikt. Nu ik de 10 cijfers overnam, werkte het wel. Opgelost dus! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.