Ga naar inhoud

Computer kaduuk door kortsluiting.. wat nu?


vibonacci

Aanbevolen berichten

Hoi,

Door kortsluiting heeft onze PC zijn mooiste dagen gehad.

Constateringen:

1: Monitor geeft geen beeld.

2: Moederbord geeft 5 korte beeps met de PC-speaker. Volgens de AMI BIOS specificatie betekent dat: 'processor failure'.

3: Ventilator van de videokaart draait op volle toeren. Veel sneller dan toen ik zware games speelde..

Je zou verwachten dat het de voeding is die als eerste de klos is. Maar alle onderdelen krijgen netjes stroom: ventilatoren draaien en lampjes branden.

Hoe kom ik er het slimste achter welke onderdelen vervangen dienen te worden?

specs:

OCZ ModXStream Pro 600W

Intel Core i5 2500K

Asrock P67 Pro3 SE

Radeon 6850

2x 4gb geheugen

verder niet zo van belang lijkt me..

help aub en bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er juist allemaal stuk kan zijn is vaak moeilijk te beoordelen:hmmmm:

Vaak vangt de voeding het meest op, maar als je al aangeeft dat je vijf bieps krijgt bij het booten wijst erop dat je moederbord, processor of beide beschadigd zijn.

Heb je eventueel een andere voeding liggen om deze eens te proberen, als je cpu geen stroom krijgt is het misschien te verhelpen met enkel een voeding.

Zo is het een kwestie van onderdelen proberen uit te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik thuis niet de onderdelen liggen om te testen anders had ik dat natuurlijk wel gedaan.. Ik breng het ding naar de lokale boer en dan laat ik hen vaststellen wat er vervangen moet worden. Gebruik nooit stekkerdozen met verbogen aardepuntjes.. me tv repareren was al 100 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.