Ga naar inhoud

Draadloos internet via B-Box 2

goudvis

Aanbevolen berichten

Reeds een paar dagen heb ik problemen met het draadloze internet.

Ik heb windows 7 en explorer 9 en via een bbox 2 van Belgacom een beveiligde net verbinding. Wanneer ik de laptop start krijg ik geen verbinding met het internet. Dan via de probleemoplosser de verbinding laten herstellen en dan heb ik stabiel internet.

Als foutbericht krijg ik: Draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige IP configuratie.

Met de router heb ik wel verbinding.

Al geprobeerd om ipconfig /flushdns uit te voeren, dit lukt maar lost het probleem niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi goudvis,

Welkom op PCH!

Ik zal direct met de deur in huis vallen; ik heb dit probleem ook wel eens. Dan wel met name op 1 computer hier in huis. Het is een zeer vreemd gegeven maar komt naar het schijnt wel vaker bij de Bbox routers van Belgacom :dong:

Heb je al eens je router uitgeschakeld voor een paar seconden? Dit kan vaak een oplossing bieden.

Uiteindelijk gaat het nu al een tijdje goed met die computer door het uitschakelen van een service. Maar die serivce is niet meer aanwezig na Windows XP... en dus helaas niet meer van toepassing op jouw systeem.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verder niks gedaan dan de bbox een tijdje uit gezet en terug aangezet. Het probleem was de dag zelf niet opgelost. Dus ik moest nog steeds via de windows probleemoplosser aan internet geraken.

Vanaf vandaag is er ineens niets meer aan de hand, het probleem moet duidelijk bij Belgacom liggen, zij zullen natuurlijk niet zeggen dat er wat schort aan hun internet. In ieder geval bedank ik de mensen die reageerden. gelukkig bestaat er nog zoiets als dit helpforum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.