Ga naar inhoud

Opstart probleem

Aanbevolen berichten

Bij het downloaden van een screensaver gisteren detecteerde de virusscanner een virus dewelke al dan niet verwijdert werd.

Nu kan ik deze pc niet meer opstarten. Windows start doch gaat over in een zwart scherm met pijltje.

Windows veilige modus en veilige modus met opdrachtprompt resulteert in een zwart scherm met in de 4 hoeken veilige modus doch geen opdrachtprompt, dus een scherm waar ik niets in kan doen.

Laatst werkende modus, etc. werkt niet, opstarten van CD-rom gaat niet, zelfs al heb ik dit in Bios op de 1é plaats gezet.

Bestuuringssysteem: Windows XP

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo J-P1,

Welkom op PCH!

Je kan onderstaande eens proberen;

Maak in de plaats eens een USB om mee op te starten:

1. Download de onderstaande ISO en bijbehorende utility.

2. Kaspersky Rescue USB stick maken

• Dubbelklik op rescue2usb.exe, dit is een Winrar self-extracting archive.
  • Klik op "Install" en de Kaspersky Rescue Disk maker zal gestart worden.

Klik op "Browse" en selecteer de gedownloade Kaspersky Rescue Disk (ISO) en klik op "Openen"

20553d1338636312-pc-geblokkeerd-door-kaspersky-usb1.jpg

• Kies bij "USB Medium:" de gebruikte USB stick, als deze niet standaard is geselecteerd.
  • Klik nu op "Start" en de benodigde bestanden vanuit de ISO zullen naar de USB stick worden gekopieerd.
  • Als het kopiëren gereed is zal u de volgende melding krijgen; 'Kaspersky USB Rescue Disk has been succesfully created'.
  • Klik in dit scherm op "OK" en sluit de Kaspersky Rescue Disk maker.

Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue USB klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

18896d1337692266-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-1.jpg

• Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.

In het rode kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

18897d1337692407-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-2.jpg

• Herstart de computer.

Groet,

Mako

PC Helpforum moderator bericht:
Bericht verplaatst naar Bestrijding virussen en malware
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gedaan zoals je gezegd hebt, en bij opstarten van de andere pc vanaf USB krijg ik een DOS-scherm:

GRUB4DOS 0.4.4 2009-10-16, Memory: 636K / 502M, MenuEnd: 0x48D70

(Minimal BASH-like line editing is supported. For the first word, TAB

lists possible command completations. Anywhere else TAB lists the possible completations of a device/filename. )

grub>_

Geen idee wat ermee aan te vangen. Iemand van jullie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dat is een vreemde melding waar ik jammer genoeg ook niet direct een mouw kan aan passen :dong:. Laten we het dan eens proberen met een andere rescue disk

1. Download het Avira AntiVir Rescue System (via een niet besmette PC) en sla dit op je bureaublad op.
  2. Dubbelklik op rescue2usb.exe, dit is een Winrar self-extracting archive.
    Klik op Install en de Kapsersky Rescue Disk maker zal gestart worden.
    Klik op Browse en selecteer de gedownloade AVG recue CD ISO.
    Kies bij USB Medium de gebruikte USB stick, als deze niet standaard is geselecteerd.
    Klik nu op Start en de benodigde bestanden vanuit de ISO zullen naar de USB stick worden gekopieerd.
    Als het kopiëren voltooid is zult u hiervan een melding krijgen.
    Klik in dit scherm op OK en sluit de Kaspersky Rescue Disk maker.
  3. Stop de stick, met daarop het Avira AntiVir Rescue System, in je geïnfecteerde PC.
    Start die PC opnieuw op.
    Druk op de toets om je computer vanaf de stick op te starten.
    Het Avira AntiVir Rescue System zal automatisch worden geopend.
    Klik linksonder op de Engelse vlag als je alles in het Duits ziet. Zo wordt de taal Engels.
    Klik links op de knop Configuration.
    Zorg ervoor dat Scan all files onder Scan Mode is geselecteerd.
    Zorg ervoor dat Try to repair infected files en Rename files, if they cannot be removed? onder Action at malware discovery is geselecteerd.
    Klik links op de knop Virus Scanner en klik vervolgens op Start Scanner.
    Het Avira AntiVir Rescue System zal je computer nu gaan scannen. De scan kan veel tijd in beslag nemen.
    Haal de stick uit je computer als het scannen klaar is en start je computer daarna opnieuw op.

Avira Rescue CD Handleiding

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mako,

daar het me niet lukte via de Kaspersky Rescue heb ik gisteren alle data overgezet op een stick en XP opnieuw geinstalleerd met een CD die ik van een vriend gekregen heb.

Doch de geinfecteerde pc, dewelke niet van mij is, bevatte XP Pro versie en de CD is met de home editie. Deze vriend had me gewaarschuwd dat de product-key die onderaan de pc staat misschien niet zou aanvaard worden vanwege de andere versie en inderdaad, ze werd niet aangenomen.

Dan heb ik een key gevonden op internet die wel aanvaard werd voor de installatie, doch om dan later Windows te registreren of activeren kreeg ik weer het bericht dat de product-key onjuist was, raar.

Ik kan pas morgen deze vriend terug contacteren, iemand ondertussen een oplossing ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand ondertussen een oplossing ?

Ja hoor...;-)

Wanneer je beschikt over een legale key van de Pro-versie (Microsoft-sticker op de PC) dien je op zoek te gaan (vriendenkring, op je werk, PC-boer, ... ) naar een installatieschijf van de Pro-versie en een nieuwe installatie uit te voeren...een contactsleutel van een Renault past nu eenmaal niet op een Peugeot...:dong:

Wat betreft het gebruik van een illegale key (lees: op het internet "gevonden"): neem zeker eventjes de forumregels door als je wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo J-P1,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.