Ga naar inhoud

Game Pc Assemblage

Hellep

Aanbevolen berichten

Het wordt eens tijd voor een nieuwe computer, aangezien de huidige ten einde is. Ik ben zelf al begonnen met een lijstje maken van de onderdelen, maar ik heb er niet zoveel verstand van. Daarom ben ik hier voor hulp of mijn lijstje wel klopt en misschien hebben jullie betere suggesties voor onderdelen?

Het lijstje staat onder de vragenlijst

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Voor gamen vooral. Voor de rest het gebruikelijke
  2. Wat is mijn budget ? Het liefste maximaal 1.000 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? Samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? - Ik ga voor de garantie
  5. Ga ik later upgraden ? - Misschien wel over een paar jaar, maar dan zal het geen grote upgrade zijn.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Over wat voor functies hebben we het dan?
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Ik ga het zelf doen en dit wordt de eerste keer, dus wens me maar succes :-)
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7 Home premium
  9. Ga ik zelf installeren ? - Als dit vrij gemakkelijk is, zal ik het uiteraard zelf doen.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Niet echt
  11. Heb ik specifieke wensen ? - Het zou fijn zijn als jullie ook kunnen helpen met het uitzoeken van het beeldscherm?
  12. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ? - In het midden van Nederland en ik heb geen voorkeur voor (web)winkels. (Nou ja, het liefste de winkel die de onderdelen het goedkoopste aanbiedt)

computer behuizing

Cooler Master Centurion 5 II

Cooler Master Centurion 5 II Product Details bij MyCom

51,98

voeding (genoeg watt?)

XFX 450W Core Edition V2 Full Wired (Bronze)

XFX 450W Core Edition V2 Full Wired (Bronze)

54,90

moederbord

Asrock 970 Extreme4

Asrock 970 Extreme4 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

83,90

processor

Intel® Core™ i5-3570K (of 2500k)

Intel® Core™ i5-3570K

212,90

Geheugen

Crucial m4 - 64GB

Crucial m4 - 64GB Product Details bij MyCom

70

Harde schijf

WD Caviar Black

Western Digital Black 1TB - 3.5inch Product Details bij MyCom

93,99

videokaart

Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5

Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

224

dvd brander

LG GH24NS90 Zwart prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

18,90

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u deze samenstelling gedaan.

Nota: je heb een AMD moederbord genomen om Intel processor te plaatsen en dat gaat niet.

Intel Core i5 3570K / 3.4 GHz

16 Gb geheugen wat ruim voldoende is.

600 watt voeding

64 Gb SSD

1 TB harddisk

2 Gb videokaart van de nieuwste versie GTX 660 Ti

Ik raad wel aan om een betere processor koeler te nemen dan de standaard

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor uw hulp!!

Ik heb alleen wel een paar vraagjes.

Is 16 Gb geheugen niet heel erg veel, want wat zou je bijvoorbeeld allemaal tegelijk open hebben moeten staan om bij de 16 Gb te komen? Zou 8 Gb niet al genoeg zijn?

Is het niet slimmer om de 3570 te nemen zonder K, aangezien je nauwelijks kan overklokken met het moederbord wat is gekozen? Scheelt meteen ook weer 19 euro.

Is het ook niet beter om voor de WD Caviar Blue of Black te gaan? Zoals deze http://azerty.nl/0-857-528532/wd-caviar-blue-wd10ezex-vast.html ?

De GTX660 TI van asus is iets beter heb ik gehoord, verschilt het veel van elkaar?

Ik zal die koeler er dan denk ik ook maar bij nemen en heeft u ook een suggestie voor een beeldscherm?

aangepast door Hellep
vragen toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling aangepast

16 Gb is op dit moment inderdaad veel maar je weet nooit op termijn.

Heb 8 Gb genomen zodat je later eventueel nog 8 Gb kan plaatsen.

Als je niet gaat overklokken dan is 3570 evengoed.

De videokaart van Palit heeft dezelfde eigenschappen als Asus.

Maar als je liever Asus wilt dan kan je deze videokaart nemen voor iets hoger prijs.

Asus is ook een goed merk op gebied van videokaarten.

WD Caviar green is zuiniger dan WD Caviar Blue

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik u tegenspreek maar het lijkt me stug dat dit fout is vermeld. Het staat namelijk ook op andere sites, zoals de officiële site van Kingston

• 1.7v–1.95v voltage range for dual channel applications for AMD based systems and Intel chipsets older than X58
  • 1.65v voltage for triple channel Intel Core i7 9xx series applications
  • 1.65v voltage for dual channel Intel Core i5 7xx series and Core i7 8xx series applications

Ik heb een Intel Core i5 3xx serie?
WD Caviar green is zuiniger dan WD Caviar Blue

maar klopt het dat de blue een stuk sneller is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat de WD Caviar Blue reeks iets sneller is dan de WD Caviar Green reeks, maar de Caviar Green is wel energiezuiniger en stiller.

Daarnaast werd er hier gekozen voor de Green serie omdat je al een razendsnelle SSD in je samenstelling hebt, waardoor de Caviar Green meer dan voldoende snel is voor een data-schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.