Ga naar inhoud

Nieuwe laptop heeft af en toe haperingen

Gast NielsDa

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb afgelopen week een nieuwe laptop besteld en nu sinds enkele dagen in gebruik. De laptop zelf bevalt heel goed, hij is lekker snel. Het probleem wat ik heb is dat hij om de 10 minuten even vast lijkt te hangen. Als ik wat muziek aan heb staan en ik ben raak de laptop verder niet aan dan kraakt de muziek om de zoveel tijd eventjes, de muziek hangt dan 2 tellen even vast en daarna is er niets meer aan de hand. Als ik zelf achter mn laptop bezig ben merk ik op die moment dat mn muis ook heel even vastzit en als de muziek weer soepel loopt loopt de muis ook weer soepel. Ik had laatst task manager even aanstaan en ik zag dat tijdens zo'n hapering het CPU gebruik even piekt naar 100% en daarna zit ie weer tussen de 10-20 %. De laptop is door Acer al helemaal geïnstalleerd dus ik neem aan dat de juiste drivers er wel op staan. Heb nog even gekeken naar een nieuwe geluiddriver maar dat was niet nodig. Heb wel wat standaard Acer software eraf gegooid maar dat waren echt stomme standaard tools zoals spelletjes of een soort digitale krant. Alles wat betreft service en drivers heb ik niet aangeraakt.

Het is een Acer Aspire 7560, dit zijn de specificaties:

• Display: 17.3" WXGA++ LED, resolutie 1600x900
  • Processor: Mobile AMD A6 3420M Quad-Core (1.50GHz)
  • Cache: 4MB
  • Chipset: AMD A70M
  • Geheugen: 8GB (2x4GB) DDR3 SODIMM (Max. 8GB)
  • Videokaart: AMD Mobility Radeon HD6520G
  • Harddisk: 500GB SATA 5400rpm
  • Optische drive: DVD-/+RW Dual-Layer
  • LAN: 1Gbit
  • WLAN: 802.11 b/g/n
  • 3x USB2.0
  • 1x HDMI
  • 1x VGA-out
  • 5-in-1 Cardreader
  • Smartcard reader
  • 1.3 Megapixel webcam
  • 6-Cells batterij
  • Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit
  • Afmetingen: 414.8x275x34.6mm
  • Gewicht: 3.30kg

Heeft iemand enig idee waar dit mee te maken heeft? Zou heel fijn zijn als iemand een oplossing weet.

Alvast bedankt!

Gr. Niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had laatst task manager even aanstaan en ik zag dat tijdens zo'n hapering het CPU gebruik even piekt naar 100% en daarna zit ie weer tussen de 10-20 %.

Open het taakbeheer en dan de tab processen.

Klik dan op de hoofding van de kolom cpu (of processor) tot de processen die (veel) cpu gebruiken bovenaan staan.

Hou dan deze lijst in de gaten en als het weer even hapert, kijk dan welk proces er het meeste cpu gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.