Ga naar inhoud

help

m.dalemans

Aanbevolen berichten

gepensioneerd, 80 jaar oud mezelf pc werk geleerd met behulp van vrienden en familie.

heeft er nog steeds meer plezier in maar zit op het moment een beetje vast omdat ik Office voor beginners heb aangeschaft en er niet mee kan werken om de reden dat ik het z.g.lint niet kan lezen wegens de te kleine druk.

Microsoft stuurt wel wat inlichtingen maar dat is het meest in het Engels dus daar kom ik ook niet verder mee.

en nu hoop ik met dit programma wat wijzer te worden Ik heb nu Office XP waar ik steeds mee werkte, opnieuw geinstalleerd, voor mijn pc vast liep, maar daar is microsoft kennelijk niet zo blij mee want ik krijg als ik een link in een binnenkomend stuk wil aanklikken de mededelimg dat "een beheerder Google al heeft ingeschakeld op deze computer en gebruikt de installatie op gebruikers niveau"het gevolg is dan dat ik de boodschap of opdracht niet kan aannemen of uitvoeren .Ik heb microsoft ook deze zaak voorgelegd maar die reageren niet Ik hoop dat ik met uw hulp verder kan komen, zodat er weer met plezier gewerkt kan worden.

aangepast door m.dalemans
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi m.dalemans,

Welkom op PCH!

Na je bericht enkele malen doorgelezen te hebben ga ik eerst eens proberen de zaken te recapituleren. Zo zijn we zeker dat we op dezelfde golflengte zitten ;-).

Dus...

• Je hebt Microsoft Office XP geïnstalleerd op je computer
  • Je kan nu geen nieuwe bestanden aanmaken/openen want je krijgt een foutmelding? Kan je deze foutmelding eens exact overschrijven a.u.b.?
  • Je zou graag alles een beetje groter hebben in Office om het wat beter leesbaar te maken

Is dit ongeveer waarop je doelt?

Groet,

Mako

N.B. Mocht je een woord/zin niet begrijpen, aarzel niet om te vragen! :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mako,

wat ik precies bedoel is het volgende: bijvoorbeeld

jou link om je boodschap te lezen kon ik niet met een klik openen, maar op dat moment verschijnt de boodschap "een beheerder heeft Google Crome al ingeschakeld op deze computer en vervangt de installatie op gebruikers niveau, " dan kan ik alleen de link openen, selecteren, en in mijn browser plakken om de boodschap te lezen, en zo is dat met alle stukken hezelfde.

Dit is eigenlijk mijn grootstste probleem op dit ogenblik.

vriendelijke groet M.Dalemans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Alvorens we enkele zaken gaan proberen heb ik nog een paar vraagjes:

• Betreft het een computer van een bedrijf of firma?
  • Zijn er nog andere gebruikers(accounts) op je computer?
  • Verder krijg je deze melding enkel als je op een hyperlink klikt en niet als je gewoon de snelkoppeling Google Chrome gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste MAKO,

als anwoord op de vragen die je hebt kan ik het volgende anntwoorden.

1. pijn pc is ongeveer 1 jaar oud en nieuw gekocht bij Alternate in Ridderkerk, de gegevens van mijn oude pc zijn in hoofdzaak overgezet.

2. mijn oude pc heb ik als gebruikt gekocht en het is mogelijk dat het progr.OfficeXP wat daarop geinstalleerd was, nu gezien wordt als de eerste gebruiker( ik heb me daarin verdiept ) en nu heb ik de volgende vragen

a kan dat het geval zijn dat ik daardoor die moeilijkheden ondervind?

b hoe kan ik daar dan een aantal jaren mee hebben gewerkt zonder probleem?

c Hoe kan dat hersteld worden? Desgevraagd, Microsoft kan mij niet helpen omdat het progr. te oud is en er bij hen geen gegevens meer beschikbaar zijn om te helpen.

3. dat is alleen het geval bij een hyperlink, en daar is sinds gisteren bijgekomen dat ik als ik een E-mail bericht

wil maken en verzenden het volgende bericht krijg "er is en probleem op getreden", en daardoor kan ik op het moment geen post verzenden alleen het onvangen gaat vlekkeloos.

met vriendelijke groet

M.Dalemans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerst een antwoord te geven op jouw vragen; de problemen die je ondervindt met Office XP zijn waarschijnlijk niet gerelateerd aan dit programma. Als ik het goed begrijp heb je een (her)installatie gedaan van Office XP maar botste je op een gegeven moment op de melding "een beheerder Google al heeft ingeschakeld op deze computer en gebruikt de installatie op gebruikers niveau". We gaan dus eerst dit proberen in orde te brengen :-).

Gezien enkele vreemdheden (mail, meldingen) op je computer gaan we eerst een controle doen op malware en virussen.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.