Ga naar inhoud

netwerkschijf, switch, router

chieper

Aanbevolen berichten

beste,

ik heb een bbox2 van belgacom (een modem/router dus)

van de bbox ga ik naar een 8port switch van sitecom

van die switch ga ik naar een draadloze router van d-link.

bbox2 en switch staan in kelder ( omdat hier alle kabels bij elkaar komen), draadloze router staat bij pc in woonkamer (voor een beter draadloos netwerk te hebben voor laptop en ipad)

mijn internet werkt perfect, maar mijn netwerkschijf komt niet in de netwerkmap te staan op de pc

ik krijg ook geen verbinding met mijn playstation (ook op switch aangesloten)

als ik mijn netwerkschijf bij pc op d-link router insteek werkt alles perfect, maar ik wil mijn netwerkschijf nu op de switch in de kelder zetten, dit uit veiligheid voor de kinderen, de vorige netwerkschijf bij pc is stuk gegaan omdat mijn dochter (3jaar)die in haar handen heeft gekregen.

mijn vraag is eigenlijk, Kan ik niet 1 groot netwerk maken thuis? Ik heb het gevoel dat ik er nu 2 heb (1 voor bbox en 1 van draadloos router)

thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit lukt niet, ik kom dan zelfs niet meer op internet

en ik zie ook nergens een plaats voor standaard gateway in te voeren

ip bbox 2 192.168.1.1

ip d link 192.168.0.1

ip netwerkschijf (via switch naar bbox2) 192.168.1.10 ----wel te benaderen via dit ip adres in de browser---

maar ik wil alles in mijn netwerk hebben staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.