Ga naar inhoud

windows start niet op na opkuis

christiane vdl

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een Packard bell pc en er staat widows 7 op, deze stond tijdje uit gebruik, had me laptop aangeschaft, pc heeft gewerkt maar heb opkuis gedaan via TUNESUP heeft systeem gescand ook en nadien bij het opstarten komt ervoor

ERROR LOADING OPERATING SYSTEM ik geraak ook niet via veilige modus er komt juist scherm op na F2 in te drukken bij opstarten CMOS SETUP UTILITY ,

zouden jullie me kunnen helpen nu ben ik via laptop en wou die vaste pc gebruiken voor tv overal en aan tv scherm.

Vele groetjes,

Christiane

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foutmelding "Error loading operating system" heeft meestal te maken met een corrupte master boot record, of dat in de BIOS de verkeerde harde schijf is geselecteerd. (moet op auto staan).

Het probleem met een corrupte master boot record kan als volgt opgelost worden:

- Zorg eerst dat in de BIOS de opstartvolgorde op eerst "DVD" lezen staat!

- Start je computer op met de Windows 7 dvd

- Druk op een willekeurige toets wanneer u dat wordt gevraagd.

- Selecteer een taal, een tijd, een valuta, een toetsenbord of een invoermethode en klik op volgende

- Klik (ergens onderaan) op uw computer herstellen.

- Klik op het besturingssysteem dat u wilt herstellen en klik op volgende.

- Klik in het dialoogvenster Opties voor Systeemherstel op opdrachtprompt.

- Typ bootrec.exe en druk op ENTER. Als het commando Bootrec.exe een foutmelding geeft, gebruikt u dit commando bootsect /nt60 SYS /mbr

Bron: http://windows7themes.net/fix-windows-7-error-loading-operating-system.html, http://support.microsoft.com/kb/927392

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

beste, ik heb eerst de BIOS auto gezet, dat lukte niet dan via DVD en er komt voor

CD-ROM priority NO MEDIUM.

Intel UNDI, PXE-2.1(build 082)

Copyricht © 1997-200 intel corporation

For Realtek RTL8101E 10/100 PCI- Express Ethernet Adapter v1.03(070618)

CLIENT MAC ADDR: 0021 97 61 5A DO GUID:enz;;;;;;;;

op het laatste staat er terug: ERROR loading operating system

kan ik nog iets anders proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om in het BIOS te geraken, moet je enkele seconden na het aanzetten van de PC op een toets drukken (als de melding van je BIOS merk in beeld komt).

Welke toets je moet indrukken, hangt af van je moederbord. Je kan dit aflezen tijdens het opstarten (als het BIOS merk in beeld komt, komt er iets zoals "Press F... to enter BIOS") of je kan het opzoeken in de handleiding van je moederbord. Meestal is het de F1 toets of Delete toets.

8978d1296903213-hoe-maak-ik-een-systeemherstelschijf-foto1.png

Als de bootvolgorde juist is, kan je opstarten met de Windows 7 DVD. (die steek je dan in)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoor ik moet F10 om te saven en dan herstart de pc terug op maar hij vind de DVD niet raar precies of ik geraak alleen mar op packard Bell scherm en via veilige modus lukt ook niet juist F2 dan kom ik op de BIOS maar pc reageert op geen enkele Boot ik heb harde schijf eens geprobeerd dan dvd enz maar hij vind niets raar, toch omdat hij ging voor de opkuis via tunesup,

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.